
AMT je samodejni ročni menjalnik. Temelji na ročnem menjalniku, vendar se od slednjega razlikuje zaradi prisotnosti sistema za samodejni nadzor hitrosti in sklopke.
Prednosti AMT so:- Udobnost uporabe;
- Učinkovita raba energije;
- Zanesljivost;
- Relativno nizki stroški v primerjavi s klasičnimi samodejnimi menjalniki.
AMT lahko deluje v polsamodejnem ali samodejnem načinu. Za prvega je značilno zaporedno prestavljanje hitrosti s pomočjo vzvoda na osredinji konzoli ali stikalom pod volanom.
V samodejnem načinu je nadzor AMT izvaja elektronski sistem, ki ga sestavljajo:
Krmilna enota analizira vhodne podatke, zlasti podatke o temperaturi olja, položaju vzvoda in tlaku, položajih prestavne ročice in vilice sklopke. Na podlagi analize podatkov pošlje ukaze aktivacijskemu mehanizmu.
AMT ima torno sklopko. Sodobni avtomobili imajo lahko menjalnik z dvojno sklopko. Prenaša vrtilni moment z motorja brez izgube moči.

- DCT M Drivelogic (BMW);
- PDK (Porsche);
- DSG (Volkswagen);
- Speedshift DCT (Mercedes-Benz);
- Powershift (Ford, Volvo);
- S-Tronic (Audi)
- Twin Clutch SST (Mitsubishi);
- TCT (Alfa Romeo).
- Z električnim pogonom.
- Allshift (Mitsubishi);
- Durashift EST (Ford);
- Dualogic (Fiat);
- MultiMode (Toyota);
- Easytronic (Opel);
- 2-Tronic (Peugeot);
- SensoDrive (Citroën).
- Hidravlični pogon.
- SMG (BMW);
- Selespeed (Alfa Romeo);
- R-Tronic (Audi);
- Quickshift (Renault);
- ISR (Lamborghini).
Aktivacijski mehanizmi AMT z električnim pogonom uporabljajo elektromotor, medtem, ko tisti s hidravličnim pogonom uporabljajo hidravlične valje z elektromagnetnimi ventili. Krmilni sistem AMT s hidravličnim pogonom vsebuje hidravlično krmilno enoto, ki nadzoruje delovanje hidravličnih valjev in ohranja tlak v sistemu.
Hidravlični pogon ima v primerjavi z električnim običajno večjo porabo energije: dodatna energija se porabi za vzdrževanje tlaka v sistemu. Prednost hidravličnega pogona pred električnim je visoka hitrost delovanja.
Komentar