Kaj je AMT? Definicija, vrste, značilnosti in kako funkcionira

Kaj je AMT? Definicija, vrste, značilnosti in kako funkcionira

AMT je samodejni ročni menjalnik. Temelji na ročnem menjalniku, vendar se od slednjega razlikuje zaradi prisotnosti sistema za samodejni nadzor hitrosti in sklopke.

 Prednosti AMT so: 
  • Udobnost uporabe;
  • Učinkovita raba energije;
  • Zanesljivost;
  • Relativno nizki stroški v primerjavi s klasičnimi samodejnimi menjalniki.

AMT lahko deluje v polsamodejnem ali samodejnem načinu. Za prvega je značilno zaporedno prestavljanje hitrosti s pomočjo vzvoda na osredinji konzoli ali stikalom pod volanom.

V samodejnem načinu je nadzor AMT izvaja elektronski sistem, ki ga sestavljajo:

  • Krmilna enota;
  • Vhodni senzorji;
  • Aktivacijski mehanizem.

Krmilna enota analizira vhodne podatke, zlasti podatke o temperaturi olja, položaju vzvoda in tlaku, položajih prestavne ročice in vilice sklopke. Na podlagi analize podatkov pošlje ukaze aktivacijskemu mehanizmu.

AMT ima torno sklopko. Sodobni avtomobili imajo lahko menjalnik z dvojno sklopko. Prenaša vrtilni moment z motorja brez izgube moči.

AMT ima torno sklopko
 Najbolj priljubljeni samodejni ročni menjalniki z dvojno sklopko so: 
  • DCT M Drivelogic (BMW);
  • PDK (Porsche);
  • DSG (Volkswagen);
  • Speedshift DCT (Mercedes-Benz);
  • Powershift (Ford, Volvo);
  • S-Tronic (Audi)
  • Twin Clutch SST (Mitsubishi);
  • TCT (Alfa Romeo).
 Glede na vrsto sklopke in pogonskega mehanizma obstajata dve vrsti AMT: 
  1. Z električnim pogonom.
    • Allshift (Mitsubishi);
    • Durashift EST (Ford);
    • Dualogic (Fiat);
    • MultiMode (Toyota);
    • Easytronic (Opel);
    • 2-Tronic (Peugeot);
    • SensoDrive (Citroën).

  2. Hidravlični pogon.
    • SMG (BMW);
    • Selespeed (Alfa Romeo);
    • R-Tronic (Audi);
    • Quickshift (Renault);
    • ISR (Lamborghini).

Aktivacijski mehanizmi AMT z električnim pogonom uporabljajo elektromotor, medtem, ko tisti s hidravličnim pogonom uporabljajo hidravlične valje z elektromagnetnimi ventili. Krmilni sistem AMT s hidravličnim pogonom vsebuje hidravlično krmilno enoto, ki nadzoruje delovanje hidravličnih valjev in ohranja tlak v sistemu.

Hidravlični pogon ima v primerjavi z električnim običajno večjo porabo energije: dodatna energija se porabi za vzdrževanje tlaka v sistemu. Prednost hidravličnega pogona pred električnim je visoka hitrost delovanja.

Vaš profil je vaš osebni pomočnik

Lahko sledi stroškom avta, ohrani vpise avta in urnik menjave ter shrani priljubljene materiale, opombe in dokumente.