
S-AWC (Super štirikolesni nadzor) je lastni sistem za nadzor dinamike vozila, ki je nameščen na Mitsubishi avtomobilih s štirikolesnim pogonom. Uporablja se od leta 2007. Sistem nadzira, koliko navora se prenese na vsako kolo. To izboljša dinamiko, rokovanje, varnost in terensko zmogljivost vozila.
Kako deluje S-AWC
Štirikolesni pogon v avtomobilih opremljenih s S-AWC je lahko stalni ali na zahtevo. Elektronsko vodena večlamelna sklopka ali osrednji diferencial, ki simetrično razdeli navor se uporabi za razporeditev navora med osema. V hibridnih različicah med osema ni mehanske sklopke. Zadnjo os poganja električni motor.
S-AWC optimizira delovanje sledečih sistemov:
- AYC (Aktiven nadzor nihanja): Ta nadzira kolesne diferenciala in servo volan. Sistem razporedi navor na vsa štiri kolesa glede na cestne pogoje.
- ASC (Aktiven nadzor stabilnosti): Ta pomaga vzdrževati namenjeno smer z upočasnjevanjem drsne osi in zmanjševanjem navora motorja.
- Sport ABS: Ta izboljša zavorno zmogljivost pri zavijanju in prepreči drsenje.
Tehnične značilnosti S-AWC
Vrsta pogona | Razporeditev navora | Načini | Mitsubishi modeli opremljeni s to vrsto pogona | |
med osema | med kolesi | |||
Štirikolesni pogon na zahtevo | Večlamelna sklopka aktivira zadnjo os, ko zazna, da sprednja drsi. | AYC controls the power steering, active front differential, and brakes. | Eko: Za prihranek goriva. Sneg: za drsne površine. Normal: Za suhe ceste. Zaklepni: Za terenske površine. | Outlander |
Hibridni štirikolesni pogon | Dvojni motor štirikolesnega pogona nadzira 2 električna motorja, ki vsak poganja svojo os. | AYC upočasni drseča kolesa z uporabo zavornih mehanizmov. | Normal: Za vožnjo po dobrih površinah. Štirikolesni zaklepni:: Za terenske pogoje. | Outlander PHEV |
Stalni štirikolesni pogon | Osrednji diferencial razporedi navor motorja v razmerju 50:50. | AYC nadzira zavore in aktivni diferencial. | Asfalt: Za suhe površine. Gramoz: Za mokre in blatne površine. Sneg: Za drsne površine. | Lancer Evolution |
Komentar