Nosilni zgibi so sferični ležaji, ki povezujejo roke vzmetenja z drugimi komponentami vzmetenja
Sčasoma se vložek, ki obdaja kroglični čep, obrabi, kar povzroči prosto gibanje
Prosto gibanje se kaže v nepravilnem delovanju vzmetenja in nenormalnih zvokih med vožnjo po neravninah
Okvara nosilnega zgiba je lahko posledica puščajoče protiprašne manšete
Umazanija in vlaga, ki zaideta v notranjost, povzročata odrgnjenje spojnih komponent
1.
Za dostopanje do komponente lahko uporabite avtomobilsko dvigalo ali dvigalko
2.
Ko uporabljate dvigalo, poskrbite, da je avto zavarovan s podstavki za avto in zagozdami koles
Nosilni zgibi se razlikujejo glede na vrsto pritrditve in so lahko:
Tesno pritisnjeni v montažno mestoPritrjeni z navojnimi pritrdilnimi elementiSo sestavljeni skupaj z roko
3.
Seznanite se z zasnovo nosilnega zgiba in njegovih pritrdilnih elementov
4.
Za odstranitev nosilnega zgiba bo morda treba odmontirati del, v katerega je tesno pritisnjen noter
5.
Odklopite vse komponente, ki ovirajo dostop do nosilnega zgiba
6.
Če želite odstraniti nosilni zgib, ga morate odklopiti s premnika
7.
V večini primerov je treba pri delu s premnikom odklopiti polosovino
Pomembno!
To bo preprečilo, da bi homokinetični zglobi izgubili tesnost ali da bi se polosovina odklopila z menjalnika
8.
Očistite delovno območje
9.
Odstranite pritrdilne elemente, ki povezujejo nosilni zgib s premnikom
Pozor!
Kroglični zglobi z valjastim čepom so pritrjeni v premniku z vpenjalnim priključkomKomponente s čepom, ki je proti koncu zožan, se tesno prilegajo v montažno mesto v premniku in so pritrjene z matico
10.
Sprostite objemko in odstranite kroglasti čep z njegovega montažnega mesta
Bodite previdni:
Komponente vzmetenja so lahko obremenjene s pušami ali z lastno težo
11.
Pred demontažo zgloba je treba odstraniti protiprašno manšeto
Pozor!
Ker je bila polosovina odklopljena, je premnik mogoče prosto premikatiTo vam omogoča, da ga lahko premaknete glede na krogelni zglob, ne da bi pri tem tvegali, da polosovino odklopite z menjalnikaSpodaj je mesto korpusa zgloba, na katerega je treba delovati pri iztiskanju dela
12.
Odstranite sponke in protiprašno manšeto
13.
Da se izognete poškodbam montažne luknje, silo enakomerno uporabite na celotno zgornjo površino dela
Pomembno je izbrati prave tulce
Spodnji mora imeti premer, ki se ujema z oporno površino na roki, in biti večji od krogelnega zglobaPremer zgornjega se mora ujemati z velikostjo korpusa zglobaČe imate na voljo tulce različnih premerov, lahko uporabite pritisno orodje ali dvo- ali tričeljustni snemalec
14.
Očistite montažno mesto
15.
Previdno privzdignite zadrževalni obroč in odstranite gumijasti element
16.
Zglob prekrijte z maskirnim trakom, da se ne umaže
17.
Izberite tulec z ustreznim premerom
AUTODOC priporoča:
Ko nosilni zgib pritiskate noter, uporabite silo na njegov korpus, tj. na njegov okrogli robOsrednji del je pokrov vložka nosilnega zgiba in ni nosilenIzogibajte se neporavnavi nosilnega zgiba in roke vzmetenjaMed pritiskanjem noter morata biti vzporedna
18.
Ponovno namestite protiprašno manšeto
Pozor!
Pazite, da z orodjem ali sponkami ne poškodujete protiprašne manšete
19.
Namestite varnostni obroček
20.
Prepričajte se, da so vse komponente pravilno nameščene
21.
Očistite vse pritrdilne elemente
22.
Montažno mesto kroglastega čepa obdelajte s sredstvom proti koroziji
23.
Namestite nove pritrdilne elemente
24.
Zategnite pritrdilne elemente z navorom, ki ga priporoča proizvajalec
Pozor!
Zamenjava nosilnega zgiba z navojnim priključkom je veliko lažja
25.
Preverite, ali se zgornja matica nosilnega zgiba zlahka vrti
26.
Če je pritrdilni element zataknjen, ga sprostite, preden kroglasti čep iztisnete iz premnika
Bodite previdni!
V nasprotnem primeru se bo matica obrnila skupaj s čepom, kar bo otežilo odstranitev pritrdilnega elementa
27.
Iztisnite kroglasti čep iz premnika
28.
Kroglasti čep lahko odstranite s snemalcem nosilnih zgibov. Spodnjo čeljust orodja je treba podstaviti pod komponento, na primer pod premnik, za podporo.
29.
Zgornjo čeljust orodja prislonite na kroglasti čep in zgib iztisnite iz montažnega mesta
30.
Če zaradi pomanjkanja prostora ni mogoče uporabiti snemalca, izberite drugo primerno orodje
31.
Odvijte in odstranite matico, spustite roko in odstranite okvarjeni nosilni zgib
32.
Očistite montažna mesta, pri čemer bodite pozorni predvsem na luknjo, ki je proti koncu zožana, v premniku
33.
Sledi korozije ali umazanije bodo preprečile pravilno namestitev nove komponente
Pozor!
Deli se lahko razlikujejo po strani namestitve in kotu pritrditve ali velikosti lukenj
34.
Da se matica ne bi vrtela skupaj s kroglastim čepom v ohišju nosilnega zgiba, je v čepu točka, ki ga zaklene na mestu. Če do nje ni mogoče dostopati, podprite korupus nosilnega zgiba z uporabo dvigala za menjalnik ali dvigalke s podaljškom
Pomembno!
To bo montažno površino kroglastega čepa pritisnilo tesno na njegovo mestoPovečan pritisk na kontaktni površini komponent bo preprečil vrtenje čepa
35.
Prepričajte se, da je del, zožan proti koncu, nameščen v montažnem mestu, in nanj privijte matico
Pozor!
V nekaterih primerih je pri odstranjevanju nosilnega zgiba pomembno, pod kakšnim kotom je obrnjen premnik. To pomeni, da je praktično nemogoče razstaviti del, ko je premnik v določenem položajuČe pa premnik obrnete v drugo smer, lahko zgib brez težav odstranite
36.
Če so nosilni zgibi pritrjeni z zakovicami, jih je treba odrezati in nadomestiti z vijaki
Je bil ta priročnik v pomoč?
Prosimo, ocenite ta priročnik na lestvici od 1 do 5. Če imate kakšno vprašanje, nas vprašajte.
Glasovi uporabnikov - 0
Odklenite funkcijo pomočnika za vzdrževanje avtomobila!
Spremljajte stroške, upravljajte zapisnike, načrtujte zamenjave in še več.