Jarmov drog je členkast povezovalni element krmilnega sistema
Prenaša silo s krmilnega gonila na premnik
Jarmov drog je lahko dobavljen kot ločen del ali sestavljen s koncem jarmovega droga in protiprašno manšeto
Jarmov drog je del krmilnega sistema in je odgovoren za pozitivno stekanje koles
Jarmovi drogi so nameščeni na obeh straneh
Ker pa imajo komponente enako življenjsko dobo, je priporočljivo, da jih na osi zamenjate v paru
To je priporočljivo tudi zato, ker je treba kolesa po končanem delu poravnati
1.
Napako lahko odkrijete tako, da dvignete kolo in ga zibate naprej in nazaj. Prosto gibanje kaže na okvaro jarmovega droga ali konca jarmovega droga
Zamenjava jarmovega droga, sestavljenega s koncem jarmovega droga
Konec jarmovega droga je pritrjen na jarmov drog, ki je z zgibom povezan z volansko letvijo
2.
Za dostop do jarmovega droga odstranite kolo in zavrtite volan, kolikor daleč gre
3.
Pripravite tudi dvigalko ali avtomobilsko dvigalo
Bodite previdni!
Ko uporabljate dvigalko, se prepričajte, da boste uporabili podstavke za avto in zagozde koles
4.
Odstranite konec jarmovega droga s premnika in nato odstranite sam jarmov drog
5.
Očistite pritrdilni element, ki povezuje del s premnikom
6.
Odstranite konec jarmovega droga. Po potrebi uporabite poseben snemalec
7.
Za dostop do pritrdilnega elementa na gredi volanske letve odstranite sponke manšete in manšeto
Pomembno!
Aksialni zgib jarmovega droga, ki je pritrjen na gred volanske letve, ni nastavljivPoravnava koles se izvede z nastavitvijo povezave med jarmovim drogom in koncem jarmovega droga
8.
Te povezave ne odvijte takoj; najprej izmerite razdaljo od začetka navojnega dela na jarmovem drogu do konca jarmovega droga
9.
Preden odvijete jarmov drog z gredi volanske letve, vrnite volan v prvotni položaj
Pozor!
S tem se zmanjša obremenitev na gredi volanske letve med odvijanjem jarmovega drogaNa nekaterih gredeh volanske letve je mesto, na katerem jih lahko pritrdite, da zmanjšate nevarnost njihove poškodbeV nekaterih primerih boste morda potrebovali ključ za cevi, ki zagotavlja širok in zanesljiv oprijem, ali poseben ključ za odvijanje jarmovega droga
10.
Izmerite dolžino jarmovega droga od točke, kjer se aksialni zgib opira na volansko letev, do sredine nosilnega zgiba konca jarmovega droga
Pomembno!
Dolžina novega konca jarmovega droga morda ni enaka dolžini staregaTo razdaljo lahko nadomestite tako, da privijete navojni del
11.
Pri sestavljanju jarmovega droga s koncem jarmovega droga namestite nov komplet protiprašne manšete
12.
ali naredite oznako na navojnem delu jarmovega droga, ga pritrdite na letev in namestite manšeto
13.
Namestite konec jarmovega droga in povezave obdelajte s sredstvom proti koroziji
14.
Z vijakom ali zaporno matico pritrdite konec jarmovega droga na jarmov drog
15.
Pred namestitvijo nove komponente z gredi volanske letve očistite staro mazivo in nanesite nekaj novega
16.
Na navojni del nanesite nekaj lepila za tesnjenje vijakov in privijte nov jarmov drog
17.
Prepričajte se, da boste uporabili nove pritrdilne elemente
18.
Vse pritrdilne elemente zategnite z navorom, ki ga priporoča proizvajalec avtomobila
AUTODOC priporoča:
Prepričajte se, da na montažnih mestih manšete ni mazivaV nasprotnem primeru morda ne bo zanesljivo pritrjena
19.
Očistite montažno mesto krogličnega zatiča konca jarmovega droga v premniku
Zamenjava jarmovega droga kot ločenega dela
V tem primeru ni potrebno odstraniti konca jarmovega droga s premnika,ker se jarmov drog vrti v aksialnem zgibu in ga je mogoče odviti s konca jarmovega droga
20.
Izmerite, kako daleč je jarmov drog privit na konec jarmovega droga. To dolžino boste morali vedeti, ko boste montirali novo komponento
21.
Pred odvijanjem jarmovega droga sprostite pritrdilni element manšete
22.
Po tem ko ste najprej pritrdili konec jarmovega droga, odvijte jarmov drog
Bodite previdni!
Pri odvijanju jarmovega droga preverite, da premnik ni obrnjen toliko, da bi poškodoval zavorno cev ali kabelsko napeljavo
23.
Preverite, ali na gredi volanske letve prihaja do osnega in radialnega prostega gibanja
Pozor!
Ob vrtenju volana mora biti omogočeno prosto uhajanje zraka iz manšeteV nasprotnem primeru se manšeta lahko poškoduje ali odtrgaNekatere zasnove imajo med gredjo volanske letve in jarmovim drogom nameščeno podložko z zaklepnim jezičkomPo tem ko je aksialni zgib zategnjen, se upogne, da se prepreči odvitje jarmovega drogaNa jarmovem drogu je posebno montažno mesto za pritrditev manšete
24.
Komponente obdelajte s sredstvom proti koroziji
Pozor!
Pri uporabi navornega ključa s podaljškom prihaja do odstopanja v zateznem navoruV tem primeru nastavite navorni ključ na povprečno vrednost
25.
Privijte zaporno matico, upoštevajoč svojo oznako, ter namestite konec jarmovega droga
26.
Prepričajte se, da je površina, na katero je kolo nameščeno, čista in gladka, da preprečite neravnovesje kolesa
27.
Površino obdelajte s sredstvom proti koroziji
28.
Očistite delovno površino zavornega koluta
29.
Po zamenjavi jarmovega droga kolesa poravnajte s posebnim strojem za poravnavo
Je bil ta priročnik v pomoč?
Prosimo, ocenite ta priročnik na lestvici od 1 do 5. Če imate kakšno vprašanje, nas vprašajte.
Glasovi uporabnikov - 0
Odklenite funkcijo pomočnika za vzdrževanje avtomobila!
Spremljajte stroške, upravljajte zapisnike, načrtujte zamenjave in še več.