S-matic je funkcija ročnega prestavljanja za avtomatske menjalnike nameščena na Honda avtomobilih. Predstavljena je bila leta 1999, ko je bila predstavljen druga generacija Honda Odyssey. S-matic omogoča vozniku ročni nadzor menjalnika, če je to potrebno, kar lahko izboljša dinamiko in rokovanje vozila in omogoči bolj zanesljiv zagon na drsnih površinah.
Način delovanja S-matic
S-matic menjalnik je razvila skupina Honda Motor Co., Ltd. Namesto planetarnega kompleta zobnikov, ki je običajen za večino hidravličnih avtomatskih menjalnikov, ima ta menjalnik dve gredi z zobniki; vsako od gredi aktivira posamezna enota hidravlične sklopke. Za aktivacijo ročnega načina voznik premakne prestavno ročico v ustrezno mesto in nato premakne na “+” ali “-” oznako za prestavljanje navzgor ali navzdol.
Tehnične informacije o S-matic
Koda menjalnika | Kode različic | Število prestav | Uporaba na modelih |
H5 | BYBA; MRMA; BWEA; B7WA; BAYA; BCLA; BGHA; M7WA; BGFA; MAYA | 5 | Honda Avancier; Honda Odyssey |
Pogoste okvare S-matic menjalnikov
- Zunanji vrteči fini filter ze prezgodaj zamaši.
- Enosmerna sklopka se okvari, če menjalnik deluje pod veliko obremenitvijo.
- Zadnji boben sklopke se uniči.
- Zadnji ležaji se pogosto okvarijo.
- Poškodovano ohišje ventila za nadzor pretoka povzroči zmanjšanje tlaka v sistemu, kar vodi v okvaro menjalnika.
Komentar