i-CTDi in i-DTEC so imena dizel turbo polnjenih motorjev s Common Rail sistemom za direkten vbrizg goriva. Uporabljajo se na Honda avtomobilih od leta 2002. Ti motorji so lasten razvoj podjetja Honda Motor. Znani so po zanesljivosti in vzdržljivosti ter pomagajo pri zmanjšani porabi goriva.
Značilnosti i-CTDi, i-DTEC motorjev
i-CTDi in i-DTEC motorji imajo 4 valje in 16 ventilov. Blok motorja je izdelan iz aluminija in njegove obrobe valja iz litega železa. To zmanjša težo motorja in omogoča njegovo hitrejše segrevanje. Glava valja je aluminijeva. Mehanizem ventilov uporablja verigo. Vse različice so opremljene s turbo polnilnikom s spremenljivo geometrijo.
Priljubljeni i-CTDi, i-DTEC motorji
Ime različice | Koda | Prostornina, L | Maks. moč, hp | Maks. navor, N·m | Začetek proizvodnje | Honda modeli opremljeni s to vrsto motorja |
i-CTDi | N22A | 2.2 | 140 | 340 | 2002 | Accord VII; CR-V III; Civic VIII; CR-V II; FR-V IV |
i-DTEC | N22B | 2.2 | 150−180 | 350−380 | 2008 | Accord VIII; Civic IX; CR-V VI; CR-V III |
N16A | 1.6 | 120−160 | 300−350 | 2013 | Civic IX; CR-V IV; Civic X; HR-V II |
Pogoste okvare i-CTDi, i-DTEC motorjev
Okvare | Motorji |
Težek zagon motorja v hladnem vremenu. | N22A; N22B |
Veriga ventilov je nagnjena k raztegovanju tudi pri nizkih kilometrinah. | N22A |
Turbo polnilnik se pogosto okvari. | N22A |
Sesalni razdelilnik pogosto razpoka. | N22A |
EGR ventil se hitro zamaši in njegova dovodna cev razpoka. | N22A; N22B |
Jermenica blažilnika odmične gredi se lahko prezgodaj okvari. | N22A |
Piezoelektrični vbrizgalniki se pogosto okvarijo. | N22B; N16A |
Nizkotlačna črpalka za gorivo se okvari, če filter goriva ni pravočasno zamenjan. | N22B |
Dizel filter delcev se prezgodaj zamaši. | N16A |
Komentar