TFSI (Turbo stratificirano vbrizgavanje goriva) je ime znamke, ki pripada Volkswagen skupini. Uporablja se za označevanje motorjev s turbo polnilnikom s sistemom za direktno vbrizgavanje goriva nameščenim na Audi avtomobile od leta 2004. To ime se uporablja tudi za nekatere različice 2-litrskih motorjev uporabljenih na SEAT, Škoda in Volkswagen avtomobilih.
Značilnosti TFSI motorjev
Večina TFSI motorjev so 4-valjni motorji z 8 ali 16 ventili. Različice s 6 valji in 24 ventili so veliko redkejše. Blok motorja je običajno izdelan iz aluminija, vendar je lahko tudi iz litega železa. Motorji so opremljeni s turbo polnilnikom, običajno s takšnim s spremenljivo geometrijo. Twin turbo različice so prav tako priljubljene. Sistem ventilov ima običajno pogon z verigo ali jermenom. Vendar obstajajo tudi kombinirane različice časovnega mehanizma, ki uporabljajo verigo in jermen obenem.
Priljubljeni TFSI motorji
Serija | Prostornina motorja, l | Koda različice | Število in postavitev valjev | Število ventilov | Maks. moč, hp | Maks. navor, N⋅m | Začetek proizvodnje | Avtomobilski modeli opremljeni s to vrsto motorja |
EA113 | 2.0 | AXX | v vrsti-štiri | 16 | 200 | 280 | 2004 | Audi A3 8P; Volkswagen Golf 5; Volkswagen Passat B6 |
EA111 | 1.2 | CBZB | v vrsti-štiri | 8 | 105 | 175 | 2009 | Audi A3 8P |
1.4 | CAXA | v vrsti-štiri | 16 | 122 | 200 | 2006 | Audi A1 8X | |
EA211 | 1.2 | CJZA | v vrsti-štiri | 16 | 105 | 175 | 2012 | Audi A3 8V |
1.4 | CXSA | v vrsti-štiri | 16 | 122 | 200 | 2013 | Audi A3 8V | |
1.4 | CZEA | v vrsti-štiri | 16 | 150 | 250 | 2014 | Audi Q2 GA; Audi A3 8V; Audi A1 8X; Audi Q3 8U | |
1.5 | DADA | v vrsti-štiri | 16 | 150 | 250 | 2017 | Audi A1 GB; Audi Q2 GA; Audi A3 8V; Audi Q3 F3 | |
EA839 | 3.0 | CWGD | V6 | 24 | 354 | 500 | 2016 | Audi S4 B9; Audi S5 F5; Audi SQ5 FY |
3.0 | CZSE | V6 | 24 | 340 | 500 | 2017 | Audi A8 D5; Audi Q8 F1 | |
EA888 | 1.8 | CABA | v vrsti-štiri | 16 | 120 | 230 | 2008 | Audi A4 B8 |
CCTA | v vrsti-štiri | 16 | 200 | 280 | 2008 | Audi A3 8P; Audi TT 8J; Audi Q3 8U | ||
CDAA | v vrsti-štiri | 16 | 160 | 250 | 2008 | Audi A3 8P; Audi A TT 8J | ||
CDNB | v vrsti-štiri | 16 | 180 | 320 | 2008 | Audi A4 B8; Audi A6 C7; Audi A5 8T; Audi Q5 8R | ||
2.0 | CYRB | v vrsti-štiri | 16 | 250 | 370 | 2015 | Audi A5 F5; Audi A4 B9; Audi Q7 4M; Audi A4 allroad B9 |
Pogoste okvare TFSI motorjev
Okvare | Engines |
Vhodni ventili in lopatice turbine hitro nabirajo ogljikove usedline. | AXX; CAXA; CJZA; CDAA; CCTA; CDNB; CABA |
Vžigalne tuljave imajo kratko življenjsko dobo. | AXX; CDNB; CDAA; CABA |
Fazni odmikač se dokaj hitro okvari. | AXX |
Zobati jermen ali veriga se dokaj hitro obrabi. | AXX; CBZB; CAXA; CYRB; CCTA; CDAA; CDNB; CABA |
Motor močno vibrira v prostem teku. | CBZB |
Električni aktuator, ki je odgovoren za spreminjanje kota lopatic turbine se pogosto okvari. | CAXA; CJZA; CXSA; CZEA; CBZB |
Bati lahko razpokajo zaradi uporabe goriva slabe kakovosti. | CAXA |
Poraba olja se znatno poveča zaradi olja, ki se prijema na batne obročke ali zamašenega prezračevalnega sistema bloka motorja. | CXSA; CZEA; CDAA; CDNB; CYRB; CCTA |
Odmične gredi se neenakomerno obrabijo. | CZEA |
Visokotlačna črpalka za gorivo pogosto začne puščati. | CDAA |
Komentar