![Menjalnik z direktnim prestavljanjem (DSG): lastnosti, prednosti & slabosti](https://cdn.club-magazin.autodoc.de/uploads/sites/33/2020/12/Direct-shift-gearbox-DSG.jpg)
Menjalnik z direktnim prestavljanjem (DSG) je elektronsko vodena dvojna sklopka, več-gredni avtomatski menjalnik. Nameščen je na številne avtomobile, ki jih proizvaja skupina Volkswagen. Zlasti vozila znamk, kot so Škoda, SEAT, Volkswagen in Bugatti so opremljena z njimi.
Ta menjalnik je bil predstavljen leta 2003 na Volkswagen golf Mk4 R32. Bil je prvi avtomatski menjalnik nameščen na avtomobilu masovne proizvodnje. Nudi avtomatski in ročni način prestavljanja.
Do danes, so proizvedli več generacij teh menjalnikov. Veliko so jih proizvedli skupaj z drugimi proizvajalci, vključno z BorgWarner in LuK.
Kako deluje DSG
Glavna prednost menjalnika te vrste je nenehen prenos vrtečega navora, ki je dosežen z uporabo dveh sklopk in dveh prestavnih gredi. Ena prestava se aktivira, ko je druga pripravljena na aktivacijo. Določeno prestavo izbere elektronska nadzorna enota na osnovi signalov različnih senzorjev. Aktivacija prestave se opravi s pomočjo nadzornih, elektromagnetnih ventilov in ventilov za regulacijo tlaka. Za prestavitev v ročni način je potrebno potisniti prestavno ročico v desno. Za zmanjšanje razmerja prestav, premaknite ročico na “+” ali “-”. Prestavne ročice na volanu so na voljo na številnih različicah za ročni nadzor menjalnika.
Priljubljene različice DSG
Različica | Koda | Število prestav | Maksnavor motorja, N·m | Maks prostornina motorja, L | Vrsta sklopke | Začetek proizvodnje | Uporaba na modelih |
DSG-6 | DQ250 (02E) | 6 | 350 | 3.2 | suha | 2003 | Volkswagen Golf 5; Volkswagen Passat B6; Seat Leon 1P; Škoda Octavia A5; Volkswagen Jetta 5; Škoda Superb B6; Volkswagen Touran |
DSG-7 | DQ200 (0AM) | 7 | 250 | 2.0 | suha | 2007 | Škoda Rapid; Volkswagen Golf 6; Škoda Fabia 2; Volkswagen Polo 5; Volkswagen Passat B7; Škoda Superb B6; Volkswagen Jetta 6; Škoda Octavia A7 |
DSG-7 | DQ500 (0BT, 0BH, 0DL) | 7 | 600 | 2.5 | oljna | 2008 | Volkswagen Golf 7; Škoda Superb B8; Volkswagen Tiguan NF; Škoda Octavia A7; Volkswagen Passat B8; Volkswagen Jetta 6 |
DSG-7 | DQ380 (0DE) | 7 | 420 | 2.0 | oljna | 2015 | Volkswagen Golf 7 GTI; Volkswagen Magotan |
DSG-7 | DQ381 (0GC) | 7 | 420–430 | 2.0 | oil | 2017 | Volkswagen Golf 7.5 R; Škoda Karoq; Volkswagen Tiguan 2; Škoda Octavia 3 A7; Volkswagen Golf Sportsvan; SEAT Leon 3; Volkswagen Arteon |
DSG-7 | DL382 (0CK/0CL) | 7 | 500 | 3.0 | oljn | 2015 | Volkswagen Phideon |
Pogoste okvare DSG menjalnikov
Okvare | Menjalniki |
Trzanje in vibracije se pogosto pojavijo med delovanjem. | DQ250 (02E) |
Solenoidi se lahko zamašijo z izdelki obrabe sklopke, če se olje menjalnika ne zamenja pravočasno. | DQ250 (02E), DQ500 (0BT, 0BH, 0DL) |
Komplet sklopke se prezgodaj obrabi. | DQ200 (0AM) |
Elektronska nadzorna enota pregori. | DQ200 (0AM) |
Ohišje mehatronične enote lahko razpoka zaradi visokega tlaka olja. | DQ200 (0AM) |
Vilica, ki aktivira 6. prestavo je nagnjena k okvari. | DQ200 (0AM) |
Menjalnik se lahko pregreje zaradi zamašitve izmenjevalnika toplote. | DQ500 (0BT, 0BH, 0DL) |
Okvara mehatronične enote. | DL382 (0CK, 0CL) |
Tekočina menjalnika hitro izgubi svoje delovne lastnosti. To povzroči obrabo ležaja sklopke. | DL382 (0CK, 0CL) |
Komentar