Tiptronic S je avtomatski menjalnik z inteligentno programsko opremo nameščen na avtomobile Porsche. Po potrebi vozniku omogoča ročno prestavljanje. Je izboljšana različica Tiptronic avtomatskega menjalnika blagovne znamke. Predstavljen je bil leta 2000 na Porsche Boxter S modelu. Danes je nameščen na različnih Porsche in Volkswagen modelih.
Značilnosti Tiptronic S
Tiptronic S temelji na klasičnem avtomatskem menjalniku s hidravličnim pretvornikom navora. Posebna stikala nameščena na volanu ali prestavne ročice se uporabljajo za ročno prestavljanje. To je posebej priročno za športne avtomobile, ki omogočajo manj motenja med vožnjo, saj ni potrebe, da voznik umakne roke iz volana. Poleg tega je prestavljanje v želeno prestavo skoraj takojšnje, kot pri ročnem menjalniku. Prav tako lahko prestavite prestavno ročico v položaj “M” in nato prestavite navzgor ali navzdol s premikom proti “+” ali “-”.
Ta menjalnik se lahko prilagodi posameznikovem stilu vožnje, kar pomaga prihraniti gorivo, zagotavlja odlično dinamiko vozila in visok nivo udobja za voznika in sopotnike.
Priljubljeni Tiptronic S menjalniki
Indeks menjalnika | Proizvajalec | Število prestav | Maks prostornina motorja, l | Maks navor motorja, N·m | Začetek proizvodnje | Uporaba na modelih |
09D (TR-60SN) | Aisin | 6 | 6 | 600 | 2001 | Porsche Cayenne 9PA; Volkswagen Touareg 7L |
0С8 (TR-80SD) | Aisin | 8 | 6 | 850 | 2009 | Porsche Cayenne 92A; Volkswagen Touareg 7P |
01V (5HP19) | ZF | 5 | 3.7 | 325 | 1995 | Porsche Boxster (986); Porsche 911 Carrera (996) |
Pogoste okvare Tiptronic S menjalnikov
Okvara | Menjalniki |
Telo ventila se dokaj hitro okvari. | 09D (TR-60SN) |
Žice solenoida se zlomijo. | 09D (TR-60SN) |
Če se torne obloge na zaklopu sklopke pretvornika ne zamenja pravočasno, lahko privede do okvare oljne črpalke. | 01V (5HP19) |
Intenzivno pospeševanje poškoduje torne obloge v delovni sklopki. Njihovi izdelki obrabe zamašijo ventile solenoidov. | 0С8 (TR-80SD) |
Tesnila in puše oljne črpalke je potrebno dokaj pogosto zamenjati. | 09D (TR-60SN); 01V (5HP19); 0С8 (TR-80SD) |
Komentar