Multimode ročni menjalnik (MMT) je avtomatski menjalnik uporabljen na nekaterih Toyota modelih. Lahko deluje v avtomatskih in ročnih načinih. Predstavljen je bil leta 2006. Pomaga prihraniti gorivo, izboljša zmogljivost vozila in zagotavlja udobno vožnjo brez potrebe po nenehnem prestavljanju.
Kako deluje
Multimode ročni menjalnik (MMT) je zgrajen na osnovi ročnega menjalnika. Ima eno sklopko, ki je aktivirana in deaktivirana z električnim motorjem. Zahvaljujoč temu ni potrebno nenehno pritiskati na pedal sklopke. Še dva električna motorja sta odgovorna za delovanje mehanizma prestavljanja.
Ta menjalnik lahko deluje v treh načinih: avtomatskem (E), športnem (Es) in ročnem (M). Prvi je zasnovan za mirno in udobno vožnjo. Drugi zagotavlja hitrejše prestavljanje in s tem boljšo dinamiko. Tretji način omogoča vozniku, da se odloči, katero prestavo aktivirati in kdaj.
V ročnem načinu prestavljanje poteka s prestavno ročico. Voznik prestavi navzgor ali navzdol s potiskom ročice v “M+” ali “M-” položaj. Nekatere različice imajo ročice za prestavljanje za hitrejše prestavljanje.
Priljubljeni MMT menjalniki
Koda menjalnika | Proizvajalec | Število prestav | Maks prostornina motorja, L | Maks navor, N·m | Postavitev avtomobila | Production start | Uporaba na modelih |
C53A | Toyota | 5 | 1.4 | 200 | Pogon na sprednja kolesa | 2007 | Yaris XP90 |
C50A | Toyota | 5 | 1.6 | 160 | Pogon na sprednja kolesa | 2006 | Corolla E150; Auris E150 |
Pogoste okvare MMT menjalnikov
Okvare | Menjalniki |
Okvare, ki jih povzročijo napake strojne opreme. | C53A |
Sestav sklopke ima kratko življenjsko dobo. | С50А; C53A |
Elektromehanični aktuatorji menjalnika se okvarijo prezgodaj. | C53A; С50А |
Komentar