TSI je ponudba motorjev s turbo polnilnikom z direktnim vbrizgom goriva, ki jih proizvaja nemška skupina Volkswagen. Prvi TSI motor je imel prostornino 1,4 l in je bil prvič predstavljen leta 2005 na Golf GT Mk5. Strokovnjaki sp ga dobro ocenili in je osvojil nagrado “Najboljši novi motor” na prestižnem mednarodnem tekmovanju “Motor leta”. Danes so modeli znamk Volkswagen, SEAT in Škoda lahko opremljeni s TSI motorji. Ti motorji razvijejo visoko moč in navor, kljub njihovi relativno nizki prostornini. Za njih je značilna prijaznost do okolja in ekonomična poraba goriva.
Značilnosti
TSI motorji imajo 4 valje z 8 ali 16 ventili. Blok motorja je lahko izdelan iz litega železa ali aluminija. Glava valja je vedno iz aluminija. Motor ima lahko turbo polnilnik ali dvojno polnjenje. V različici z dvojnim polnjenjem ima motor tako izpušni turbo polnilnik in mehanično voden kompresor (super polnilnik). Časovni mehanizem uporablja verigo ali jermen, odvisno od različice časovnega mehanizma.
Priljubljeni TSI motorji
Serija motorja | Prostornina motorja, L | Koda motorja | Število valjev | Število ventilov | Maks moč, hp | Maks navor, N·m | Začetek proizvodnje | Uporaba na modelih |
EA111 | 1.2 | CBZA | 4 | 4 | 86 | 160 | 2010 | SEAT Toledo 4; Škoda Fabia 2; Volkswagen Caddy 3; Volkswagen Golf 6; Škoda Roomster 1 |
CBZB | 8 | 8 | 105 | 175 | 2009 | Volkswagen Caddy 3; SEAT Leon 2; Volkswagen Polo 5; Škoda Roomster 1; SEAT Ibiza 4; Volkswagen Golf 6; SEAT Altea 1; Volkswagen Beetle 2; Škoda Fabia 2; Škoda Rapid 1; Volkswagen Jetta 6; Škoda Yeti 1; Volkswagen Touran 1; SEAT Toledo 4 | ||
1.4 | BMY | 4 | 16 | 140 | 220 | 2005 | Volkswagen Jetta 5; Volkswagen Golf 5; Volkswagen Touran 1 | |
CAVA | 4 | 16 | 150 | 240 | 2008 | Volkswagen Tiguan | ||
CAXA | 4 | 16 | 122 | 200 | 2006 | Volkswagen Golf 5; Volkswagen Jetta 5; Škoda Octavia 2; Volkswagen Golf 6; Volkswagen Jetta 6; Škoda Rapid 1; Volkswagen Passat B6; Škoda Yeti 1; Volkswagen Passat B7; SEAT Toledo 4; Volkswagen Scirocco 3; Volkswagen Tiguan 1; Volkswagen Eos 1 | ||
EA211 | 1.2 | CJZA | 4 | 16 | 105 | 175 | 2012 | SEAT Leon 3; Škoda Octavia 3; Volkswagen Golf 7 |
CJZB | 4 | 16 | 86 | 160 | 2012 | Škoda Octavia 3; SEAT Leon 3; Volkswagen Golf 7 | ||
1.4 | CMBA | 4 | 16 | 122 | 200 | 2012 | SEAT Leon 3; Volkswagen Golf 7 | |
CZCA | 4 | 16 | 125 | 200 | 2013 | Škoda Fabia 3; Volkswagen Golf 7; Škoda Superb 3; Volkswagen Tiguan 2; Škoda Kodiaq 1; Škoda Octavia 3; Volkswagen Jetta 6; Volkswagen Passat B8; Škoda Rapid 1; Volkswagen Polo 1; Škoda Yeti 1 | ||
CZDA | 4 | 16 | 150 | 250 | 2014 | Volkswagen Beetle 5C; Volkswagen Tiguan 1; Škoda Octavia 3; Volkswagen Golf 7; Volkswagen Touran 2; Škoda Kodiaq 1; Škoda Yeti 1; Volkswagen Tiguan 2; Volkswagen Passat B8; Volkswagen Sharan 2 | ||
1.5 | DACA | 4 | 16 | 130 | 200 | 2016 | Volkswagen Golf 7; SEAT Leon 3; Volkswagen Golf 8; SEAT Leon 4 | |
EA888 | 1.8 | BZB | 4 | 16 | 160 | 250 | 2007 | Volkswagen Passat B6; SEAT Leon 2; Škoda Superb 2; SEAT Altea 1; Škoda Octavia 2; SEAT Toledo 3 |
CDAB | 4 | 16 | 152 | 250 | 2009 | Volkswagen Passat B7; Volkswagen Passat CC; Škoda Octavia 2; Škoda Superb 2; Škoda Yeti 1 | ||
CJSA | 4 | 16 | 180 | 250 | 2012 | SEAT Leon 3; Škoda Octavia 3; Volkswagen Passat B8; Škoda Superb 3; Volkswagen Touran 2 | ||
2.0 | CCZB | 4 | 16 | 211 | 280 | 2009 | Volkswagen Golf 6; Volkswagen Tiguan 1; Volkswagen Scirocco 3; Volkswagen Eos 1; Volkswagen New Beetle 2; SEAT Altea 1; Volkswagen Passat CC; Volkswagen Passat B7 | |
CHHA | 4 | 16 | 230 | 350 | 2013 | Škoda Octavia 3; Volkswagen Golf 7 | ||
CYRC | 4 | 16 | 250 | 370 | 2018 | Volkswagen Touareg 3 |
Pogoste okvare TSI motorjev
Okvare | Motorji |
Veriga ali jermen ventila se raztegne ali poči dokaj hitro. | CBZA; CBZB; BMY; CJSA; CCZB; CDAB; CHHA; BZB; CZCA; CJZB; CAVA |
Prekomerne vibracije motorja pri prostem teku. | CBZA; CBZB; BMY |
Motor se počasi ogreje v hladnih pogojih. | CBZB; CBZA; CMBA |
Motor je zelo občutljiv na kakovost goriva. Ostanki ogljika se nalagajo na vhodne ventile, ko se uporabi gorivo slabe kakovosti. | BMY; CAVA; CJZA; BZB; CJZB |
Bati motorja pregorijo zaradi trkanja. | BMY; CAVA |
Batni obročki se zataknejo dokaj hitro, kar poveča porabo olja. | BMY; CCZB; CZCA; CZDA; CDAB |
Hladilna tekočina uhaja v bližini hladilnika polnilnega zraka. | BMY |
Elektronski nadzorni ventil turbo polnilnika se pogosto okvari. | CAVA |
Bati motorja začnejo trkati pri dokaj nizki kilometrini. | CJZA |
Vžigalne tuljave se lahko okvarijo zaradi okvar vžigalnih svečk ali napak pri menjavi vžigalnih svečk. | CMBA; BZB; CCZB |
Aktuatorska (wastegate) palica turbo polnilnika se pogosto zagozdi. | CJZA; CMBA; CZCA; CZDA; CJZB |
Motor trza pri nizkih vrtljajih. | DACA |
Prezračevalni sistem bloka motorja se hitro zamaši, kar vodi v povečano porabo olja. | BZB |
Visokotlačna črpalka za gorivo ima kratko življenjsko dobo. | CDAB; CCZB |
Oljna črpalka se pogosto okvari, kar vodi v zmanjšan tlak olja in lahko povzroči drsenje glavnih ležajev ročične gredi in ležajev povezovalnih drogov/opornikov. | CHHA |
Komentar