Hrup pod pokrovom motorja, ki ga ne smete zanemariti

Hrup pod pokrovom motorja, ki ga ne smete zanemariti

  1. ŽVIŽGANJE IN BRENČANJE

Nakazujejo okvaro v pomožnem pogonu in sistemu ventilov. Ponavadi se žvižgajoči zvoki pojavijo zaradi nategnjenega jermena ali uničenega napenjalca. Brenčanje je znak uničenega ležaja. Zelo nevarno je ignorirati te okvare.

Na primer zagozden ležaj hladilne črpalke ali alternatorja lahko vodi v trganje jermena, kar pripelje v popolno okvaro pomožne opreme.

Še huje je, če se sumljivi zvoki slišijo iz zobatega jermena: njegovo uničenje vodi v deformacijo ventila in vodi v popolno prenovo motorja.

  1. KLOPOTAJOČ ZVOK

Ta zvok se ponavadi pojavi, ko odpove mehanizem za krmiljenje ventila. Včasih se ga sliši ko je pokvarjen senzor položaja odmične gredi. Okvara teh elementov vodi v okvaro motorja in s tem zmanjšuje njegovo moč.

Včasih se klopotajoč zvok sliši zaradi raztegnjene krmilne verige. Kot pri jermenu, je potrebno tudi to okvaro nemudoma popraviti.

  1. HRUPNE VIBRACIJE

Nakazujejo obrabo nosilce motorja ali okvaro vžigalne svečke.

  1. TRKAJOČI ZVOK

Je eden najpogostejših simptomov okvare motorja. Nakazuje mnogo okvar: poškodbe ventilov, obraba ležajev odmične gredi, okvare valja ali bata. Način trkajočega zvoka se uporabi za določanje napake.

  • Utripajoč zvok, ki se pojavi, ko avtomobil segret in se spremeni v močno zvonenje ob pritisku na pedal za plin. Nakazuje kritično obrabo odmične gredi in ležajev ojnice.
  • Tiktakanje, ki se jasno sliši iz mrzlega motorja, takoj ko ga zaženemo. Lahko popolnoma izgine, ko se segreje. Ponavadi nakazuje okvaro ventilov.
  • Neenakomerno topo trkanje v oljnem koritu, ki spreminja frekvenco skupaj z RPM-jem motorja nakazuje uničenje ležajev odmične gredi.
  • Trkanje, ki se jasno sliši takoj po zagonu motorja in izgine v nekaj sekundah, lahko nakazuje nezadostno ali prekomerno raven motornega olja in zamašitev oljnega filtra.
  • Oster kovinski zvok, ki se ga nenadno sliši iz razmeroma novega motorja in postaja močnejši z večanjem obremenitve, lahko nakazuje detonacijo motorja, ki jo povzroči raba nizko oktanskega goriva.

Komentar

Your email address will not be published. Required fields are marked *