Kako pregledati sistem vžiga

Kako pregledati sistem vžiga

Sistem vžiga je odgovoren za zagon motorja. Njegove glavne komponente so akumulator, stikalo za vžig, elektronska nadzorna enota, vžigalne tuljave, visokonapetostni vodi in vžigalne ter žarilne svečke. Da se izognete okvari motorja ali težavam z vžigom, vam priporočamo, da preverjate stanje teh elementov redno. V tem članku bomo imenovali najbolj pogoste vzroke za okvare in razložili pravilno odpravljanje napak.

6 znakov za okvaro sistema vžiga

  1. Motor se noče zagnati. Večinoma do tega pride pozimi, ko motorno olje postane gostejše zaradi mraza in se akumulator hitro izprazni. Po nekaj neuspelih poskusih vžiga lahko svečke zalije bencin. V tem primeru jih je potrebno zamenjati.
  2. Grob prosti tek. To je lahko posledica poškodovanega visokonapetostnega voda ali kratkega stika v navitju vžigalne tuljave. Uporaba rabljenega akumulatorja pogosto skrajša delovno življenjsko dobo teh komponent.
  3. Motor deluje nestabilno pri pospeševanju. Pogosto je tukaj krivec voda, ki je prišla v vžigalne tuljave, vžigalne svečke ali visokonapetostne vode. To se lahko na primer zgodi, če vam motor operejo s tlačnim pranjem.
  4. Pokajoči zvoki, ki prihajajo iz sesalnega zbiralnika ali dušilnika. Do tega pride zaradi napačno nastavljenega vžiga po slabo opravljenem popravilu. Poleg tega uporaba vžigalnih svečk z napačno toplotno oceno lahko prav tako povzroči nenavadne zvoke.
  5. Povečana poraba goriva. Ponavadi je posledica napačno pritrjenih visokonapetostnih vodov ali poškodovane izolacije, kar povzroči njihovo okvaro. To vodi v nestabilen dovod električnega toka.
  6. Okvara električne opreme. To se zgodi, če se okvari stikalo za vžig zaradi izgorelih električnih kontaktov. Poleg tega je lahko ta enota poškodovana tudi zaradi brezbrižne uporabe ali po poskusu kraje.

Kako diagnosticirati elemente sistema vžiga

  • Vžigalne svečke. Pregled se opravi vizualno ali s pomočjo multimetra. Uporabite primeren ključ za vžigalne svečke, da odvijete komponento, in preverite, kako izgleda. Zunanja izolacija ne sme imeti poškodb in na elektrodi ne sme biti usedlin. Prav tako mora biti razmak med stransko in osrednjo elektrodo v navedenih vrednostih. Povežite eno sondo multimetra na navoj svečke, drugo pa na elektrodo. Če naprava kaže upor nad 6 kΩ, zamenjajte vžigalno svečko.

Vžigalne svečke.
  • Tuljave. Prepričajte, da so konektorji tesni. Razpoke ali sledi saj na tuljavah kažejo na to, da jih je potrebno zamenjati. Uporabite ohmmeter ali osciloskop za merjenje upora. Lahko najdete priporočene vrednosti v navodilih vozila. Za primarno navitje je ta vrednost okoli 1 Ω, za sekundarno – do 20 kΩ.

Tuljave.
  • Pokrov razdelilnika vžiga. Potrebno je redno preverjati del za razpoke, toplotne poškodbe ali slab kontakt med krtačkami in površino rotorja. Pred pregledom previdno očistite pokrov.

Pokrov razdelilnika vžiga.
  • Visokonapetostni vodi. Da se prepričate, da je njihova izolacija nedotaknjena, jih preglejte za razpoke, ukrivljenje ali abrazijo. Če lahko v bližini komponente vidite iskre v temi, ko deluje motor, to kaže na poškodbo izolacije. Za bolj temeljito diagnostiko, boste potrebovali multimeter. Upor nedotaknjenih žic mora biti manj kot 10 kΩ.

Visokonapetostni vodi.

Zakaj je nevarno zanemarjati te okvare

Napačno delovanje sistema vžiga zahteva takojšnje ukrepe. Poleg težav z zagonom motorja boste opazili njegovo izgubo moči in povečano porabo goriva. Motor se začne redno pregrevati, kar lahko vodi v drago veliko popravilo motorja. Poleg tega motor deluje grobo in proizvaja nenavadne zvoke.

Zaključek

Delovna življenjska doba motorja je neposredno odvisna od stanja sistema vžiga. Sledite AUTODOC priporočilom za diagnostiko, da zaznate in odpravite težave pravočasno in uživate v brezhibnem delovanju vašega avtomobila.

Vaš profil je vaš osebni pomočnik

Lahko sledi stroškom avta, ohrani vpise avta in urnik menjave ter shrani priljubljene materiale, opombe in dokumente.