GM 5L40-E in 5L50 sta 5-stopenjska menjalnika s funkcijo ročnega nadzora. Proizvajajo jih od leta 1999. Nameščeni so na številnih avtomobilih, ki jih proizvaja General Motors. Zlasti avtomobili znamk Cadillac, Pontiac, Holden, Chevrolet, Saturn, Opel, in Land Rover so opremljeni z njim. Najde se jih tudi na BMW modelih pod različno kodo menjalnika.
Kako delujeta GM 5L40-E in 5L50
GM 5L40-E in 5L50 menjalnika temeljita na klasičnem avtomatskim menjalnikom s hidravličnim pretvornikom navora in planetarnim zobniškim kompletom. Zahvaljujoč posebni programski opremi imajo več načinov delovanja, kar zagotavlja optimalne nastavitve za različne vozne pogoje. Ročni način se lahko aktivira s premikom prestavne ročice v ustrezen položaj, na primer označen z “M”, in drsenjem ročice do “+” ali “-” za prestavljanje navzgor ali navzdol.
Technične lastnosti GM 5L40-E in 5L50 menjalnikov
Koda menjalnika | Maks prostornina motorja, L | Maks navor motorja, Nm | Vrsta pogona | Začetek proizvodnje | Uporaba na modelih |
5L40E (A5S360R) | 3.6 | 360 | RWD, AWD | 1999 | Cadillac CTS; BMW X5 E53; Pontiac Solstice; BMW E39; Cadillac STS; Cadillac SRX; Pontiac G8; BMW E46; BMW X5 E83; BMW Z3 E36 |
5L50E (A5S390R) | 4.6 | 450 | RWD, AWD | 2000 | Cadillac CTS; Cadillac SRX; BMW X5 E53; Cadillac XLR |
Pogoste okvare GM 5L40-E in 5L50 menjalnikov
- Oljna črpalka je občutljiva na visoke vrtljaje in se lahko zamaši.
- Olje postane onesnaženo z izdelki obrabe zaklopa pretvornika navora.
- Solenoidi in kanali hidravlične enote se zamašijo, če se tekočine menjalnika ne zamenja pravočasno.
- Pomanjkanje olja povzroči trzanje pri prestavljanju.
- Torni pari se pregrejejo in uničijo zaradi zmanjšanja tlaka maziva.
- Oblikovani gumijasti bati pregorijo zaradi pregrevanja.
Komentar