G-Tronic je serija avtomatskih menjalnikov z ročnim načinom, nameščena na Mercedes-Benz in SsangYong avtomobile. Prvi G-Tronic je bil 4-stopenjski avtomatski menjalnik predstavljen leta 1981. Danes proizvajalec izdeluje 9-stopenjski G-Tronic menjalnik. Vsi ti menjalniki so lastniški razvoj Daimler AG. Za njih je značilna zanesljivost, visoka zmogljivost in lahko prenašajo visoke navore.
G-Tronic način delovanja
G-Tronic temelji na klasičnem avtomatskem menjalniku s hidravličnim pretvornikom navora in elektronskim nadzorom. Začenši v 90.-ih, ima značilni zaklep pretvornika navora. Najprej je vozniku omogočilo izbiro najvišje prestave (ena ali več višjih prestav se je lahko zaklenila). Kasneje je pomagalo vključiti polni ročni način, ki je prisoten na vseh sledečih generacijah tega avtomatskega menjalnika.
Praviloma imajo ti menjalniki več avtomatskih načinov delovanja, na primer Sport, Comfort, Eco. Voznik lahko izbere želen način z uporabo gumba, posebnega stikala ali izbirnika na osrednji konzoli. Za preklop v ročni način, je potrebno premakniti prestavno ročico v položaj “D” in ga nato potisniti levo proti “-” znaku. To zaklene aktivirano prestavo v trenutku. Po tem lahko prestavite navzgor ali navzdol s potiskanjem izbirnika proti “+” ali “-”. Ročni prestavljanje se lahko opravi tudi s pomočjo prestavnih ročic na volanu (če jih vozilo ima).
Priljubljeni G-Tronic menjalniki
Različica menjalnika | Indeks menjalnika | Število prestav | Maks prostornina motorja, l | Maks navor motorja, N⋅m | Začetek proizvodnje | Postavitev avtomobila | Mercedes-Benz modeli | SsangYong modeli |
4G-Tronic | 722.3 (W4A040) | 4 | 6.0 | 570 | 1981 | Pogon na zadnja kolesa | Razred S W126; Razred E W123; Razred S W140; SL R107; Razred E W124; SL R129 | ― |
4G-Tronic | 722.4 (W4A020) | 4 | 3.0 | 250 | 1981 | Pogon na zadnja kolesa | Razred S W126; Razred E W123; Razred C W202; Razred E W124 | ― |
5G-Tronic | 722.6 (W5A330, W5J400, W5A580) | 5 | 3.5; 4.3; 6 | 350; 420; 580 | 1996 | Pogon na zadnja kolesa, štirikolesni pogon | Razred C W202; Razred S W221; Razred C W204; Razred E W211; Razred C W203; Razred E W212; Razred M W163; Razred S W140; Razred S W220 | Rodius AJ; Rexton Y200 |
5G-Tronic | 722.7 (W5A180) | 5 | 1.9 | 205 | 1998 | Pogon na sprednja kolesa | Vaneo W414; Razred A W168 | ― |
7G-Tronic | 722.9 (W7X550, W7A700, W7B700, ) | 7 | 3.5; 5.5; 6.3 | 550; 700; 850 | 2003 | Pogon na zadnja kolesa, štirikolesni pogon | Razred C W204; Razred S W221; Razred E W211; Razred S W220; Razred M W164; Razred C W205; Razred E W212; Razred M W166 | Chairman W |
9G-Tronic | 725.0 (NAG3) | 9 | 6.7 | 1000 | 2013 | Pogon na zadnja kolesa, štirikolesni pogon | Razred C W205; GLE W166; Razred S W222; Razred E W213; GLS X166; CLS W218 |
Pogoste okvare G-Tronic menjalnikov
Okvare | Menjalniki |
Zamašitev hladilnika olja menjalnika povzroči pregrevanje motorja. | 722.4 (W4A020); 722.3 (W4A040) |
Vzmet delovne sklopke vzvratne prestave se okvari. | 722.3 (W4A040); 722.4 (W4A020) |
Vakumski ventil modulator se pogosto okvari. | 722.4 (W4A020); 722.3 (W4A040). |
Puša med gredmi menjalnika ni dovolj močna in se pogosto uniči. | 722.6 (W5A330, W5J400, W5A580). |
Solenoidi telesa ventila se zamašijo z izdelki obrabe delovne sklopke. | 722.6 (W5A330, W5J400, W5A580) |
Zaklopni solenoid pretvornika navora prezgodaj neha delovati. | 722.6 (W5A330, W5J400, W5A580) |
Plošča z vezjem telesa ventila se pogosto okvari. | 722.7 (W5A180); 722.9 (W7A700, W7X550, W7B700) |
Eden od bobnov sklopke se poškoduje. | 722.7 (W5A180) |
Vibracije zaradi agresivnega načina vožnje vodi v resno poškodbo ohišja menjalnika. | 722.9 (W7B7000, W7X550, W7A70) |
Okvare menjalnika zaradi umazanije in nepravočasne menjave tekočine menjalnika. | 725.0 (NAG3) |
Komentar