Zakaj je neustrezno vžiganje nevarno za motor in kako se mu izogniti

Zakaj je neustrezno vžiganje nevarno za motor in kako se mu izogniti

Neustrezno vžiganje motorja je okvara, med katero eden ali več njegovih valjev ne deluje. Povzroči prekomerno obrabo in pregrevanje motorja ter vodi v poškodbo površin batov in valjev. V nadaljevanju bomo razložili, kako prepoznati to težavo in kako jo popraviti.

Pet znakov okvare

  • Trzanje motorja v prostem teku. Včasih so te vibracije tako močne, da jih lahko čutite v volanu, prestavni ročici in karoseriji avtomobila. Poleg tega hitrost vrtenja motorja v prostem teku ni stabilna.
  • Zmanjšana moč motorja. Zlasti lahko opazite okvare v delovanju motorja, ko pritisnete na pedal za plin ter tudi trzanje pri pospeševanju. Indikator “Check Engine” se lahko prižge na armaturni plošči.

Zmanjšana moč motorja

  • Ostanki ogljika na vžigalnih svečkah in razpoke na visokonapetostnih žicah. Te se ponavadi zlahka opazijo pri pregledu delov.

Ostanki ogljika na vžigalnih svečkah in razpoke na visokonapetostnih žicah

  • Nenavadni zvoki pri delovanju motorja. Na primer, lahko so slišni občasni zvoki namesto enakomernega mrmranja.
  • Povečana poraba goriva. To je ponavadi posledica težav pri mešanju goriva in procesom vžiga.

Povečana poraba goriva

Trije vzroki za neustrezno vžiganje motorja

  1. Težave v sistemu za vžig. Okvara vžigalnih svečk, okvara tuljav in visokonapetostnih žic ali napačne nastavitve lahko povzročijo prezgodnji ali prepozni vžig, kar lahko posledično zmoti proces zgorevanja mešanice goriva in zraka in vodi v okvaro motorja.
  2. Motnje v dovodu goriva in procesih mešanja. Onesnaženje ventilov za vbrizgavanje goriva in okvara solenoidnih ventilov, zamašitev zračnega filtra, uhajanje v sesalnem sistemu, sistemih za dovod goriva ali vakuumskem ojačevalniku zavore lahko povzroči šibko ali prebogato mešanico zrak/gorivo, kar vpliva na učinkovitost izgorevanja. Okvare senzorja za pretok zraka, senzorja položaja dušilne lopute uplinjača ali ventila za prosti nadzor zraka lahko imajo podobne posledice.
  3. Uhajanje v zgorevalni komori. To je ponavadi posledica vžiga ventilov, batov, površine valjev. Lahko je tudi posledica napačne nastavitve ventila, okvare dročnikov ali hidravličnih dročnikov ali napačnega krmiljenja ventilov.

 Šest AUTODOC nasvetov 

  1. Pravočasno zamenjajte potrošni material. Zračni filtri morajo biti na primer zamenjani vsakih 10.000-15.000 prevoženih km. Odvisno od vrste, vžigalne svečke zdržijo 30.000-100.000 km in šobe za gorivo 100.000-120.000 km.
  2. Redno čistite vbrizgalnike goriva, približno enkrat letno. To naredite tako, da gorivu dolijete poseben dodatek. V primeru znatnega onesnaženja je potrebno obiskati servisni center.
  3. Uporabite le visoko kakovostno motorno olje. Posledice obrabe motorja, lahko povzročijo pregrevanje motorja, zagozditev batnega obročka in uničenje elementov. Priporočljiva je menjava maziva in oljnega filtra vsakih 10.000-15.00 prevoženih km.
  4. Uporabite visoko kakovostno gorivo. To bo preprečilo nalaganje ogljika na površinah komponent motorja.
  5. Naj motor občasno deluje pri visokih vrtljajih. To bo začasno dvignilo temperaturo v zgorevalnih komorah do 500 °C in očistilo usedline na konicah vžigalnih svečk.
  6. Pri servisu motorja privijte vse navojne povezave z navorom, ki ga določa tehnična dokumentacija avtomobila. To bo zagotovilo tesnjenje proti uhajanju vseh spojev in celovitost tesnilnih elementov.

Zaključek

Neustrezen vžig motorja ne vpliva le na njegovo zmogljivost, temveč je tudi znak resnih okvar. Zato je pomembno, da opravite podrobno diagnostiko motorja pri prvem znaku težave in popravite okvaro, kakor hitro je to mogoče. Pravočasen servis motorja zagotavlja dolgo in brezhibno delovanje.

[Total: 0   Average: 0/5]