- Poslušajte motor, ko je mrzel
Če slišite mrmranje iz turbine med delovanjem, so ležaji verjetno obrabljeni. Kovinsko šrkipanje, ki ga povzročijo lopatice rotorja ob stiku z ohišjem turbine, kažejo na enako okvaro.
- Preglejte oljne ostanke na ohišju turbinskega polnilnika.
Če jih najdete v bližini kolesa turbine, se vaš turbinski polnilnik verjetno kvari. Vendar, če najdete oljne madeže na povezavah izpušnega razdelilnika ali na cevi za dovod zraka – je morda nekaj narobe z motorjem ali ventilacijskim sistemom bloka motorja.
- Preverite barvo izpuha.
Če je turbo obrabljen, olje prihaja v sesalni razdelilnik skupaj z napolnjenim zrakom in nato izgori v zgorevalnih komorah motorja. Zaradi tega se izpušni plini obarvajo črno.
- Preglejte sistem s posebno napravo.
Za opravljanje diagnostike boste potrebovali adapter, posebno programsko opremo, prenosni računalnik in pametni telefon. Vse meritve se opravijo, ko je avtomobil v prostem teku. Več podrobnih informacij o tej metodi diagnostike boste našli v navodilih za uporabo vašega adapterja za diagnostiko.
- Odstranite turbo iz vašega avtomobila in preverite gred za prosto gibanje.
Držite konico gredi in jo skušajte zazibati od strani do strani. Prosto premikanje komponente ne sme presegati 1 mm.
- Preglejte lopatice rotorja in stene turbinskega polnilnika.
Prvi morajo imeti ostre in gladke robove brez izboklin, abrazij ali zarez. Slednje ne smejo imeti znakov stika z lopaticami rotorja.
- Prepričajte se, da aktuator in senzorji delujejo.
Na ohišju aktuatorja ne sme biti vdolbin in korozijskih pik na vrhu palice. Preverite, da je diafragma brezhibna. Dvignite palico v zgornji položaj, zaprite odprtino s prstom in jo nato spustite. Palica se ne sme premakniti, ko je odprtina zaprta. Takoj, ko jo izpustite, se mora palica vrniti v začetni položaj. Preverite električni del aktuatorja z multimetrom.
- Če imate turbinski polnilnik s spremenljivo geometrijo, preverite če se obroček lopatic ni zagozden.
Lopatice naj bi se prosto premikale. Diagnosticirajte enoto z uporabo zračnega kompresorja in merilnikom tlaka. Če je obroč lopatic brezhiben, se bo aktuator prosto premikal pri tlaku okoli 0,6-0,7 bar.
Kako pregledati turbinski polnilnik
Turbo pregled: 8 enostavnih korakov
Vaš profil je vaš osebni pomočnik
Lahko sledi stroškom avta, ohrani vpise avta in urnik menjave ter shrani priljubljene materiale, opombe in dokumente.
Komentar