Kako očistiti nastavek dušilne lopute

Kako očistiti nastavek dušilne lopute

Sodobni sistemi za dovod zraka lahko delujejo dolgo časa brez servisiranja. Vendar je še vedno potrebno narediti nekaj preventivnih ukrepov na vsakih 120.000 km, da jih obdržimo v brezhibnem delovanju. Zlasti je smiselno očistiti nastavek dušilne lopute. Lahko se boste soočili s to nalogo sami in porabili le 10 do 20 minut. V tem članku vam bomo predstavili simptome onesnaženega nastavka dušilne lopute in razložili, kako jo sami očistite.

Kaj je nastavek dušilne lopute?

Ta komponenta je element sistema za dovod zraka, ki nadzoruje količino zraka, ki se dovaja zgorevalnim komoram. Ima neposreden vpliv na postopek oblikovanja mešanice zrak-gorivo. Lahko ima mehanski ali električni aktuator. Nameščen je v ohišje, ki je povezano na cevi hlajenja, ventilatorja bloka motorja in sisteme za nadzor izpušnih emisij, senzorje konektorjev itd. Plošča dušilne lopute je opremljena s pozicijskim senzorjem, ki meri kot odprtine lopute in hitrost. Odčitke tega senzorja uporabi nadzorna enota motorja, da prilagodi vbrizgavanje in vžig.

Kaj je nastavek dušilne lopute

Po mehanski sestavi je plošča dušilne lopute povezana s pedalom za plin s kablom ali ročico: ko se pritisne na pedal, se plošča odpre pod ustreznim kotom.

Sestavi z električnim aktuatorjem vključujejo električni motor, ki je odgovoren za odpiranje zračnega kanala; nadzorna enota motorja poda ukaze temu motorju na osnovi odčitkov različnih senzorjev.

Kateri so simptomi onesnaženega nastavka dušilne lopute?

  • Težave z zagonom motorja. Zaradi oblikovanja usedlin lahko ventil metulja skozi spusti manj zraka, kot je potrebno pri majhnih odpiralnih kotih. To vodi v zmanjšano trenje, zlasti pri nizkih vrtljajih. Včasih motor tudi zastane.
  • Nestabilni ali visoki vrtljaji pri prostem teku. To se zgodi, ko je potrebno dovesti več zraka do motorja, ker se mehanizem zatakne v odprtem položaju.
  • Povečana poraba goriva. V nekaterih vozilih prekomeren dovod zraka povzroči, da več goriva, kot je potrebno, pride v motor. Gori brez potrebe.
  • Zmanjšana moč motorja. Če se ventil ne odpre na zahtevan kot, zgorevalne komore ne prejmejo dovoljšnje količine zraka. Voznik lahko opazi znatno poslabšanje dinamike vozila.

Kako očistiti nastavek dušilne lopute brez, da ga odstranite iz avtomobila

  1. Parkirajte vaš avtomobil na ravni površini, tako da imate dostop do predela motorja iz vseh strani. Bolje je delati zunaj ali v dobro zračnih prostorih.
  2. Zavarujte vaš avtomobil s kolesnimi zagozdami.
  3. Odprite pokrov motorja. Odklopite negativni terminal iz akumulatorja.
  4. Locirajte nastavek dušilne lopute. Mora biti nekje med zračnim filtrom in sesalno cevjo. Če imate težave pri iskanju komponente, vprašajte družabnika, da pritisne na pedal za plin, da boste videli, kako se dušilni ventil odpre.
  5. Določite, katera orodja potrebujete, da odkopite cev zračnega filtra. Pripravite jih. Poleg tega orodja boste potrebovali tudi zaščitne rokavice in očala, papirnate brisače, malo motornega olja, mehko majhno krtačo ali mehko krpo, maskirni trak ali poseben prekrivni trak ter pločevinko čistila dušilne lopute.
  6. S pomočjo maskirnega ali prekrivnega traku označite vse cevi, kij ih morate odstraniti, da dosežete nastavek dušilne lopute in zračni kanal.
  7. Z izvijačem ali ključem sprostite spojko, ki zavaruje zračni kanal.
  8. Odstranite cev previdno. Prepričajte se, da ne poškodujete tesnila, če je tam. Delo opravite previdno, da ne odklopite električnih povezav in cevi. Če je nastavek dušilne lopute povezan z zračnimi cevmi na obeh straneh, je dovolj, da odstranite le eno.
  9. Namestite si očala in rokavice.
  10. Razpršite čistilo dušilne lopute na notranjo površino komponente. Pustite, da se spojina vpija 5-10 minut.
Razpršite čistilo dušilne lopute na notranjo površino komponente
  1. Odstranite umazanijo s krtačo ali mehko krpo. Upoštevajte: nekateri nastavki dušilnih loput imajo posebno molibdensko prevleko. Očistiti jih je potrebno zelo previdno.
  2. Uporabite papirnate brisače za odstranjevanje ostankov čistila z raztopljenimi usedlinami. Po potrebi še enkrat obdelajte površino.
  3. Obrišite sestav do suhega.
  4. Nanesite kapljico olja na gred dušilne lopute. Razmažite jo na primer z vatirano palčko. 
  5. Priklopite sesalno cev in zategnite spojko s približno enako silo, kote je bila zategnjena v začetku. Povrnite vse odstranjene cevi nazaj na njihovo mesto.
  6. Zaženite motor. Nekaj minut ga pustite v prostem teku.
  7. Naredite testno vožnjo. Če so bile težave z motorjem posledica umazanega nastavka dušilne lopute, bi morale izginiti.

Kako očistiti nastavek dušilne lopute, ko ga odstranimo iz avtomobila?

Demontaža komponente vam omogoča, da jo očistite kar najbolj učinkovito. Vendar traja dlje časa.

 Nadaljujte, kot sledi: 
  1. Ponovite korake 1, 2, 3, 4 in 5 iz prejšnjega seznama. Upoštevajte, da boste morda potrebovali več orodja, saj boste morali odstraniti celoten sestav. Poleg tega je priporočljivo, da pripravite čisto posodo, da iztočite hladilno tekočino, ter nekaj sveže hladilne tekočine, enake, kot jo uporabljate zdaj.
  2. Odstranite ohišje zračnega filtra, če je potrebno, da dostopate do nastavka dušilne lopute.
  3. Sprostite vse objemke in nato izklopite vse električne konektorje, cevi in pipe iz nastavka dušilne lopute. Bodite še posebej previdni pri odstranjevanju cevi hladilnega sistema, zlasti če je motor pred tem deloval: hladilna tekočina je morda vroča.
  4. Odvijte pritrdilne elemente nastavka dušilne lopute in ga odstranite iz vašega avtomobila. V nekaterih vozilih je še dodatni pritrdilni element – nosilec. Če se dušilna loputa aktivira mehansko, boste morali odklopiti pedala za plin.
  5. Pokrijte odprtino sesalne cevi, da preprečite, da bi umazanija prišla v notranjost enote.
  6. Odklopite ventil za nadzor pretoka zraka iz nastavka dušilne lopute. Prav tako mora biti očiščen.
  7. Nanesite nekaj čistila na površino nastavka dušilne lopute vašega avtomobila in obdelajte težko dostopne vdolbine z njim. Odstranite onesnaženje s krtačo in papirnatimi brisačami ali mehko krpo.
Nanesite nekaj čistila na površino nastavka dušilne lopute vašega avtomobila in obdelajte težko dostopne vdolbine z njim
  1. Posušite očiščene elemente.
  2. Očistite sedež za namestitev nastavka dušilne lopute in namestite novo tesnilo.
  3. Namestite vse komponente nazaj na njihova mesta v obratnem vrstnem redu.
  4. Preverite nivo hladilne tekočine. Po potrebi jo dolijte.
  5. Prilagodite komponento. Preberite dalje, da izveste, kako.

Prilagoditev mehansko vodenega nastavka dušilne lopute

  1. Odstranite terminale iz akumulatorja za 15 minut. Nato jih ponovno povežite. Če ste jih že odstranili med čiščenjem enote, lahko ta korak preskočite.
  2. Zaženite motor. Naj bo v prostem teku 10 minut. Ne pozabite, da ne smete vklopiti dodatnih potrošnikov.
  3. Ugasnite motor za približno 10 sekund. Ponovno ga zaženite. Počakajte, da se motor ogreje na delovno temperaturo. Po tem lahko začnete uporabljati vozilo.
  4. Upoštevajte: morda boste morali voziti 150-200 km, da se prosti tek stabilizira.

Prilagoditev elektronsko vodenega nastavka dušilne lopute

Postopek ponovne nastavitve se lahko razlikuje v različnih vozilih. Zato se pred začetkom postopka posvetujte s priročnikom vozila za natančno zaporedje korakov.

 Splošen algoritem sledi: 
  1. Preučite postopek in si ga poskušajte zapomniti. Delati boste morali hitro, zato ne boste imeli časa preverjati podrobnosti.
  2. Zaženite motor. Ogrejte ga na delovno temperaturo.
  3. Ugasnite ga za 10 sekund.
  4. Vklopite kontakt za 3 sekunde.
  5. Na hitro 5-krat pritisnite na pedal za plin. En pritisk naj traja eno sekundo.
  6. Pritisnite pedal za plin do tal za 7 sekund. Držite ga pritisnjenega, dokler lučka “Check Engine” ne sveti enakomerno in ga držite še 3 sekunde dlje.
  7. Spustite pedal za plin in zaženite motor.

Kako preprečiti umazanje nastavka dušilne lopute?

  • Uporabljajte le visokokakovostno gorivo. V nasprotnem primeru bodo nečistoče in onesnaževalci prišli v notranjost motorja in povzročili hitro oblikovanje ogljikovih usedlin na nastavku dušilne lopute. Iz istega razloga ne smete zanemariti menjave filtra za gorivo. Priporočljivo je sprati rezervoar za gorivo občasno.
  • Zamenjajte zračni filter pravočasno. Vedno se prepričajte, da sesalni sistem tesni. Ta enostaven pregled prepreči, da bi bil nefiltriran zrak vsrkan v sesalni sistem na mestih, kjer komponente niso tesno povezane.
  • Vedno se prepričajte, da je sistem ventilacije bloka motorja brezhiben. Njegove okvare vodijo v hitro oblikovanje oljnih usedlin na nastavku dušilne lopute.

Zaključek

Stabilnost in zmogljivost motorja sta odvisna od pravilnega delovanje povezanih sestavov. Zato je čiščenje nastavka dušilne lopute eden od nujnih postopkov vzdrževanja za sesalni sistem. Naši nasveti vam bodo pomagali, da to storite sami in prihranite pri avtomobilskih delavnicah za popravilo.

[Total:    Average: /5]