Diagnosticiranje vašega avtomobila na osnovi barve izpušnega dima

Diagnosticiranje vašega avtomobila na osnovi barve izpušnega dima

Eden od znakov okvare motorja in z njim povezanih sistemov je dim iz izpuha. Veliko težav se lahko diagnosticira po njegovi barvi in strukturi. V tem članku vam bomo povedali, katere barve lahko ima izpušni dim in o razlogih za njihov pojav.

Zakaj se moj avtomobil dimi, ko ga zaženem?

Če prihaja dim iz motorja le, ko zaženete motor, še posebej v zelo mrzlem vremenu ali v suhem vremenu, in izgine, ko se motor ogreje, to ne kaže na okvaro: na ta način kondenz izhlapi iz izpušnega sistema.

Zakaj iz izpuha prihaja bel dim?

Če dim iz izpuha ne izgine, ko se motor ogreje, in do tega pride v suhem in vročem vremenu, to kaže na vodo v motorju. Običajno se to zgodi na dva načina: ali je zmešana s hladilno tekočino, kar kaže na izgubo tesnosti tesnila glave valja ali hladilnega sistema, ali je zmešana z gorivom, če je to slabe kakovosti.

 Kako odpraviti bel dim iz izpuha? Opravite naslednje korake: 
  1. Preverite nivo hladilne tekočine v rezervoarju. Njen hiter upad kaže na izgubo tesnosti v hladilnem sistemu.
  2. Preglejte predel motorja: uhajanje se pogosto zazna na spoju med blokom motorja in glavo valja.
  3. Poglejte v rezervoar hladilne tekočine. Prisotnost olja v njem je znak izgube tesnosti tesnila glave valja in skupaj z belim dimom lahko kaže, da hladilna tekočina pride v izgorevalne komore motorja.
  4. Preglejte nastavek za polnjenje olja. Na njem ne sme biti bele pene.
  5. Če se zazna vsaj eden od zgornjih znakov, peljite vaš avtomobil v delavnico za strokovno diagnozo. Kot del popravila bo potrebna menjava tesnila glave valja in morda brušenje stičnih površin bloka motorja in glave valja.
  6. Če ni težav v hladilnem sistemu, poskusite uporabiti drugo postajo za polnjenje.
  7. Preverite, če rezervoar za gorivo tesni. Naj vam ga popravijo ali zamenjajo, če je to potrebno.
Iz izpuha prihaja bel dim

Ali lahko vozim naprej, če ima moj avtomobil bel dim?

Ne, ne smete. Nikoli ne odložite odpravljanja napak: hladilna tekočina, ki je zmešana z oljem, se razredči, kar zmanjša mazalne lastnosti slednje. To lahko vodi v okvaro gibljivih delov motorja. Zato že za prevoz do delavnice uporabite vlečno vozilo.

Včasih bel dim pride izpod pokrova motorja. To je lahko znak vretja hladilne tekočine in pregrevanja motorja ter tudi izgube tesnosti hladilnika ali njegovih cevi. V tem primeru nemudoma ustavite avtomobil in pustite, da se motor ohladi. Nato preglejte hladilni sistem za možna uhajanja. Če opazite hudo uhajanje, je nadaljnja vožnja prepovedana.

Zakaj ima moj avtomobil črn dim?

Gost, črn dim iz izpušne cevi je znak preveč bogate mešanice zraka in goriva. To je lahko posledica zamašenega zračnega filtra, zaradi česar manj zraka pride do motorja, okvare črpalke za gorivo ali regulatorja, kar vodi v povišan tlak v ceveh za gorivo.

 Če opazite težavo, sledite tem korakom: 
  1. Izmerite tlak sistema za gorivo z manometrom.
  2. Preverite injektorje. Za to uporabite multimeter, da izmerite upor in primerjate izmerjene vrednosti z ocenjenimi. Za bolj natančno diagnostiko, ki jo je potrebno izvesti na posebnem stojalu, peljite avtomobil v delavnico.
  3. Prepričajte se, da senzorji za kisik pravilno delujejo. Najprej preverite, ali so senzorji varno povezani s terminali. Po potrebi očistite terminale. Razstavite del in ga preglejte. Prisotnost usedlin na zaščitni cevi komponente, kaže na potrebo po menjavi.
  4. Vključite vžig. Povežite sonde multimetra na omrežje grelnika. Napetost mora biti 12 V.
  5. Povežite sonde na signalno žico in ozemljitev šasije. Meritve multimetra morajo biti 0,45 V. 
  6. Odstranite konektor iz naprave. Izmerite upor med terminali grelnika. Odčitki se lahko razlikujejo glede na vrsto senzorja, vendar ne smejo biti nad 2-10 Ohm.
  7. Namestite nov senzor namesto okvarjenega.
  8. Če imate dizelski avtomobil, vklopite način regeneracije filtra za trdne delce.
  9. V dizelskih vozilih je lahko gost, črn dim posledica zamašenega filtra za trdne delce.
Ima moj avtomobil črn dim

Ali lahko vozim naprej, če iz izpuha prihaja gost, črn dim?

Če ima vaš avtomobil črn dim, je potrebno odpraviti težavo, kar se da hitro. Ker preveč bogata mešanica zraka in goriva izgoreva bolj počasi kot običajno, to vodi v lokalno pregrevanje elementov motorja. Poleg tega nekateri deli goriva do konca izgorijo v dušilniku, kar pomeni tveganje za trk motorja in uničenje katalizatorja. Vžigalne svečke se hitreje okvarijo kot običajno. Sčasoma elementi izpušnega sistema lahko pregorijo skozi. Včasih pride do zatikanja motorja.

Zakaj iz mojega izpuha prihaja moder dim?

Če je v izpuhu moder dim, to kaže, da je prišlo olje v zgorevalne komore. To je ponavadi posledica obrabe delov sklopa batov in valjev, zalepljenih batnih obročkov, okvare tesnilke stebla ventila in uporabe olja napačne viskoznosti.

 Narediti morate to: 
  1. Prepričajte se, da ste uporabili pravo olje v vašem mazalnem sistemu. Če temu ni tako, ga zamenjajte z izpiranjem sistema.
  2. Izmerite kompresijo v valjih motorja. Če ni zadostna, potem je izgubljena tesnost v zgorevalnih komorah. Potrebna bo podrobna diagnostika.
  3. Peljite avtomobil v delavnico: pogosto so situacije, ko ima avtomobil moder dim, znak potrebne prenove motorja. To ni možno opraviti brez pomoči strokovnjakov.
Iz mojega izpuha prihaja moder dim

Kaj se zgodi, če nadaljujem z vožnjo, ko iz motorja prihaja moder dim?

Moder dim je znak obstoječih okvar. Vendar če odložite popravilo težave, bo situacija še poslabšana. Na primer s pravočasno menjavo tesnilke stebla ventila in batnih obročkov se lahko izognete velikim težavam. Vendar če njihovo menjavo prestavljate, lahko bati izgorijo, kar pomeni veliko večje stroške.

Zaključek

Dim iz izpušne cevi skoraj vedno kaže na okvare v različnih sistemih vozila. Tega znaka ne smete zanemariti. Konec koncev, prej kot boste odpravili napake, manj škode bo to povzročilo vašemu avtomobilu.

Vaš profil je vaš osebni pomočnik

Lahko sledi stroškom avta, ohrani vpise avta in urnik menjave ter shrani priljubljene materiale, opombe in dokumente.