Twin clutch SST menjalnik: osnovne informacije, vrste, lastnosti & tehnični parametri

Twin clutch SST menjalnik: osnovne informacije, vrste, lastnosti & tehnični parametri

Twin clutch SST, poznan tudi kot Sport Shift menjalnik z dvojno sklopko, je 6-stopenjski avtomatski menjalnik z dvema sklopkama in ročnim načinom nadzora. Nameščen je na Mitsubishi avtomobile in nekatere modele francoske skupine PSA. Ta menjalnik je razvil Mitsubishi Motors v sodelovanju s podjetjem Getrag (sedaj znano pod imenom Magna PT). Predstavljen je bil na Lancer Evolution X leta 2008. Ima značilna dokaj blizu razmerja prestav, kar ima pozitiven vpliv na dinamiko vozila in je pomembno za visoko zmogljive avtomobile.

Kako deluje Twin clutch SST 

Twin clutch SST temelji na dveh elektro-hidravličnih sklopkah, od katerih je vsaka odgovorna za en posamezen komplet prestav. Medtem ko je aktivirana ena prestava, je druga že izbrana in se bo aktivirala, takoj, ko se aktivira ustrezna sklopka. Prestavljanje poteka gladko, brez prekinitve pretoka navora. To zagotavlja odlično dinamiko, zmanjšano porabo goriva in omogoča bolj športno vožnjo.

V avtomatskem načinu nadzorna enota menjalnika odloča, katera prestava naj bo izbrana glede na odčitke različnih senzorjev. Voznik lahko izbira med načini vožnje, vključno z Normal in Sport (S-Sport na nekaterih različicah). Po potrebi lahko voznik preklopi na ročni način. Za to premakne prestavno ročico iz položaja “D” v poseben utor in nato na “+” ali “-” položaj ali uporabi ročice za prestavljanje.

Tehnične značilnosti Twin clutch SST 

Koda menjalnikaŠtevilo prestavMaks prostornina motorja, LMaks navor, N·mVrsta sklopkePostavitev motorjaZačetek proizvodnjeUporaba na modelih
SPS6 (6DCT470)62.2470MokraPogon na sprednja kolesa, Štirikolesni pogon2008Mitsubishi cX; Mitsubishi Outlander; Citroën C-Crosser; Galant Fortis; Peugeot 4007; Mitsubishi Lancer

Pogoste okvare

  • Blažilnik in vzmeti se lahko prezgodaj okvarijo. Težavo pospešimo z agresivno vožnjo.
  • Menjalnik je občutljiv na umazanje. Filter in tekočino je potrebno redno menjati.
  • Kanali telesa hidravličnega ventila in solenoidi se zamašijo z izdelki obrabe tornih plošč in elementov blažilnika, kar vodi v okvare menjalnika.
  • Menjalnik se rad pregreje, zato mora biti hladilnik tekočine redno čiščen.
  • Tesnilni pokrov se lahko poškoduje s prekomernimi vibracijami, kar povzroči uhajanje v ohišju menjalnika.

Komentar

Your email address will not be published. Required fields are marked *