Sportronic menjalnik: posebne lastnosti & tehnične značilnosti

Sportronic menjalnik: posebne lastnosti & tehnične značilnosti

Sportronic je pojem z nekaj pomeni. Nanaša se na menjalnike Alfa Romeo in Mitsubishi vozil. V Alfa Romeo avtomobilih je Sportronic avtomatski menjalnik z ročnim načinom prestavljanja. Uporablja se od poznih 90.-ih. Združuje prednosti ročnega in avtomatskega menjalnika. Zanj je značilna učinkovita raba goriva in odlična dinamika; zagotavlja udobno vožnjo, vozniku omogoča izvajanje zapletenih manevrov in izboljša terensko zmogljivost vozila v hudih pogojih. Poleg tega se menjalnik prilagodi vašemu slogu vožnje.

Za Mitsubishi avtomobile ime Sportronic pomeni ročni način prestavljanja, ki je na voljo v brezstopenjskih CVT-jih, kar prav tako omogoči vozniku, da prevzame ročni nadzor nad menjalnikom, da bi uporabil navor motorja z maksimalno učinkovitostjo.

Način delovanja Sportronic

Alfa Romeo Sportronic menjalnik temelji na klasičnem avtomatskem menjalniku s hidravličnim pretvornikom navora in planetarnimi kompleti zobnikov. Ročni nadzor se opravi posredno prek elektronske nadzorne enote s posebno strojno opremo. Podatki o prestavi, ki jo izbere voznik, se prenesejo kot električni signali od različnih senzorjev do nadzorne enote, po tem ECU pošlje signale do aktuatorjev, ki aktivirajo izbrano prestavo. Za izbiro prestave v ročnem načinu, voznik uporabi prestavno ročico.

Na Mitsubishi avtomobilih, se ročni nadzor opravi z uporabo prestavne ročice ali ročk.

Priljubljeni Sportronic menjalniki

Koda menjalnikaProizvajalecŠtevilo prestavVrsta menjalnikaMaks navor, NmMaks prostornina motorja, lVrsta pogonaZačetek proizvodnjeModeli avtomobilov opremljeni s to vrsto menjalnika
4HP20ZF4Avtomatik, s pretvornikom navora3303.5Pogon na sprednja kolesa1995Alfa Romeo 166
AW55-50SNAisin5Avtomatik, s pretvornikom navora3303.5Pogon na sprednja kolesa2000Alfa Romeo 166
F1CJA/W1CJA (JF011 E)JatcoStalno spremenljivi menjalnik2502.5Pogon na sprednja kolesa, Štirikolesni pogon2005Mitsubishi ASX GA; Mitsubishi Outlander GF; Mitsubishi Lancer CY; Mitsubishi Outlander CW

Pogoste okvare Sportronic menjalnikov

OkvareMenjalniki
Kanali telesa ventila se zamašijo zaradi obrabe tornih plošč kompleta sklopke.AW55-50SN
Mehanski sestavi se lahko hitro obrabijo zaradi pomanjkanja olja.AW55-50SN
Hidravlično telo ventila in puše planetarnih zobnikov se sčasoma obrabijo.AW55-50SN
Zaradi obrabe torne plošče pretvornika navora, gred začne vibrirati in pojavijo se puščanja.ZF 4HP20 
Deli črpalke menjalnika, kot so puša, ležaji statorja in pogonskega gonila se okvarijo.ZF 4HP20 
Solenoidi in senzor položaja prestave se okvarijo.ZF 4HP20 
Ležaji vhodne in izhodne gredi se prezgodaj obrabijo.F1CJA/W1CJA (JF011E) 
Jermen na klinastem jermenu CVT se raztegne.F1CJA/W1CJA (JF011E)
Ventil za nadzor pretoka črpalke menjalnika se zamaši zaradi neupoštevanja intervalov menjava tekočine, kar spremljajo trzanja.F1CJA/W1CJA (JF011E)
Motor brez krtačk se pogosto okvari.F1CJA/W1CJA (JF011E)
    Vaš profil je vaš osebni pomočnik

    Lahko sledi stroškom avta, ohrani vpise avta in urnik menjave ter shrani priljubljene materiale, opombe in dokumente.