Sportronic je pojem z nekaj pomeni. Nanaša se na menjalnike Alfa Romeo in Mitsubishi vozil. V Alfa Romeo avtomobilih je Sportronic avtomatski menjalnik z ročnim načinom prestavljanja. Uporablja se od poznih 90.-ih. Združuje prednosti ročnega in avtomatskega menjalnika. Zanj je značilna učinkovita raba goriva in odlična dinamika; zagotavlja udobno vožnjo, vozniku omogoča izvajanje zapletenih manevrov in izboljša terensko zmogljivost vozila v hudih pogojih. Poleg tega se menjalnik prilagodi vašemu slogu vožnje.
Za Mitsubishi avtomobile ime Sportronic pomeni ročni način prestavljanja, ki je na voljo v brezstopenjskih CVT-jih, kar prav tako omogoči vozniku, da prevzame ročni nadzor nad menjalnikom, da bi uporabil navor motorja z maksimalno učinkovitostjo.
Način delovanja Sportronic
Alfa Romeo Sportronic menjalnik temelji na klasičnem avtomatskem menjalniku s hidravličnim pretvornikom navora in planetarnimi kompleti zobnikov. Ročni nadzor se opravi posredno prek elektronske nadzorne enote s posebno strojno opremo. Podatki o prestavi, ki jo izbere voznik, se prenesejo kot električni signali od različnih senzorjev do nadzorne enote, po tem ECU pošlje signale do aktuatorjev, ki aktivirajo izbrano prestavo. Za izbiro prestave v ročnem načinu, voznik uporabi prestavno ročico.
Na Mitsubishi avtomobilih, se ročni nadzor opravi z uporabo prestavne ročice ali ročk.
Priljubljeni Sportronic menjalniki
Koda menjalnika | Proizvajalec | Število prestav | Vrsta menjalnika | Maks navor, N⋅m | Maks prostornina motorja, l | Vrsta pogona | Začetek proizvodnje | Modeli avtomobilov opremljeni s to vrsto menjalnika |
4HP20 | ZF | 4 | Avtomatik, s pretvornikom navora | 330 | 3.5 | Pogon na sprednja kolesa | 1995 | Alfa Romeo 166 |
AW55-50SN | Aisin | 5 | Avtomatik, s pretvornikom navora | 330 | 3.5 | Pogon na sprednja kolesa | 2000 | Alfa Romeo 166 |
F1CJA/W1CJA (JF011 E) | Jatco | – | Stalno spremenljivi menjalnik | 250 | 2.5 | Pogon na sprednja kolesa, Štirikolesni pogon | 2005 | Mitsubishi ASX GA; Mitsubishi Outlander GF; Mitsubishi Lancer CY; Mitsubishi Outlander CW |
Pogoste okvare Sportronic menjalnikov
Okvare | Menjalniki |
Kanali telesa ventila se zamašijo zaradi obrabe tornih plošč kompleta sklopke. | AW55-50SN |
Mehanski sestavi se lahko hitro obrabijo zaradi pomanjkanja olja. | AW55-50SN |
Hidravlično telo ventila in puše planetarnih zobnikov se sčasoma obrabijo. | AW55-50SN |
Zaradi obrabe torne plošče pretvornika navora, gred začne vibrirati in pojavijo se puščanja. | ZF 4HP20 |
Deli črpalke menjalnika, kot so puša, ležaji statorja in pogonskega gonila se okvarijo. | ZF 4HP20 |
Solenoidi in senzor položaja prestave se okvarijo. | ZF 4HP20 |
Ležaji vhodne in izhodne gredi se prezgodaj obrabijo. | F1CJA/W1CJA (JF011E) |
Jermen na klinastem jermenu CVT se raztegne. | F1CJA/W1CJA (JF011E) |
Ventil za nadzor pretoka črpalke menjalnika se zamaši zaradi neupoštevanja intervalov menjava tekočine, kar spremljajo trzanja. | F1CJA/W1CJA (JF011E) |
Motor brez krtačk se pogosto okvari. | F1CJA/W1CJA (JF011E) |
Komentar