TDI je ponudba dizelskih motorjev s turbo polnilnikom z direktnim vbrizgavanjem goriva, ki jih proizvaja skupina Volkswagen. Predstavljeni so bili na Audi 100 C3 leta 1989. Danes so skoraj vsi modeli Volkswagen, Seat, Audi, in Škoda opremljeni s temi motorji. Nameščeni so bili tudi na nekatere modele Ford, Volvo, Mitsubishi, Chrysler in druge znamke.
Značilnosti
TDI motorji imajo bloke valjev iz aluminija ali litega železa. Glave valjev so izdelane iz aluminija. Jermen je običajno uporabljen v časovnem mehanizmu ventilov, vendar obstajajo tudi različice, ki uporabljajo verige ali zobnike. Glede na različico motorja ima sistem za gorivo visokotlačno črpalko, injektorje enote ali tirnico goriva. Turbo polnilnik s spremenljivo geometrijo je nameščen na številne avtomobile namesto navadnega. Obstajajo tudi twin-turbo različice, nekatere od njih se imenujejo BiTDI.
Priljubljeni TDI motorji
Serija motorja | Prostornina motorja, L | Koda motorja | Število valjev | Število ventilov | Maks moč, hp | Maks navor, N·m | Vrsta vbrizgavanja goriva | Začetek proizvodnje | Uporaba na modelih |
EA381 | 2.5 | 1T | in-line 5 | 10 | 120 | 265 | Direktni vbrizg | 1989 | Audi 100 C3 |
EA153 | 2.5 | BAC | in-line 5 | 10 | 174 | 400 | Injektorji enote | 2003 | Volkswagen Touareg 1 |
5.0 | AJS | V10 | 20 | 313 | 750 | Injektorji enote | 2002 | Volkswagen Phaeton 1 | |
EA180 | 1.9 | AFN | in-line 4 | 8 | 110 | 235 | Direktni vbrizg | 1996 | Volkswagen Golf 3; SEAT Cordoba 1; Volkswagen Vento 1; Audi A6 C5; Volkswagen Passat B4; Volkswagen Passat B5; SEAT Ibiza 2; Volkswagen Polo 3; SEAT Toledo 1; Volkswagen Sharan 1; Audi A4 B5 |
EA188 | 1.9 | AWX | in-line 4 | 8 | 130 | 285 | Injektorji enote | 2000 | Audi A4 B6; Audi A6 C6; Škoda Superb 1; Volkswagen Passat B5 |
2.0 | BMM | in-line 4 | 8 | 140 | 320 | Injektorji enote | 2004 | Audi A3 8P; Škoda Octavia 2; Volkswagen Caddy 3; SEAT Altea 1; Volkswagen Golf 5; Volkswagen Jetta 5; SEAT Leon 2; Volkswagen Touran 1 | |
EA189 | 1.6 | CAYC | in-line 4 | 16 | 105 | 250 | Common rail | 2009 | Škoda Rapid 1; Audi A3 8P; SEAT Ibiza 4; Volkswagen Passat B7; Škoda Octavia 2; SEAT Leon 2; Škoda Yeti; Volkswagen Golf 6; Škoda Superb 2; Volkswagen Jetta 5 |
1.9 | CAAC | in-line 4 | 16 | 140 | 340 | Common rail | 2009 | Volkswagen Multivan T5; Volkswagen Caravelle T5; Volkswagen Transporter T5 | |
EA288 | 1.6 | DCXA | in-line 4 | 16 | 120 | 250 | Common rail | 2014 | Škoda Superb 3; Volkswagen Passat B8 |
2.0 | DBGC | in-line 4 | 16 | 150 | 340 | Common rail | 2016 | Škoda Kodiaq 1; Volkswagen Tiguan 2 | |
EA330 | 2.5 | BDH | V6 | 24 | 180 | 370 | Direktni vbrizg | 2004 | Audi A6 C5; Volkswagen Passat B5; Audi A4 B6 Cabrio |
EA381 | 2.5 | BJK | in-line 5 | 10 | 109 | 285 | Common rail | 2006 | Volkswagen Crafter 1 |
EA896 | 3.0 | CASA | V6 | 24 | 240 | 550 | Common rail | 2007 | Volkswagen Touareg 1; Audi Q7 4L |
EA897 | 3.0 | CRCA | V6 | 24 | 245 | 550 | Common rail | 2010 | Volkswagen Touareg 2; Audi Q7 4L |
EA898 | 4.2 | CKDA | V8 | 32 | 340 | 800 | Common rail | 2010 | Volkswagen Touareg 2 |
Pogoste okvare TDI motorjev
Okvare | Motorji |
Prilagoditev elektronsko vodene visokotlačne črpalke je pogosto potrebna. | 1T; BDH |
Glava valja se lahko poškoduje zaradi pregrevanja motorja, ki ga povzroči okvara v hladilnem sistemu. | 1T |
Sesalni razdelilnik je nagnjen k pokanju. | BAC |
Tesnila injektorjev enote in tandem črpalke sčasoma izgubijo tesnost. | AJS; AWX; BAC |
Zobniki časovnega mehanizma ventila se hitro okvarijo. | AJS |
Sedeži ventilov pregorijo pri visoki kilometrini, kar vodi v izgubo tlaka. | AFN |
Rezila turbine ali EGR ventil se včasih zagozdijo. | AFN; AWX; CAAC; BDH; BMM |
Uporaba goriva slabe kakovosti povzroči hitro obrabo odmične gredi ali hidravličnih dvigalcev. | AWX; BJK |
Piezo injektorji se pogosto okvarijo. | BMM; CAYC; BJK; CKDA; CRCA; CASA; CAAC |
Pritrdilni elementi injektorjev enote se zrahljajo, kar vodi v puščanje. | BMM |
Uhajanje pod pokrovom ventila se pogoto pojavi. | BDH; CAYC |
Dizel filter delcev ze dokaj hitro zamaši. | CAAC; DBGC; CKDA; CRCA; CASA; CAYC |
Tesnilka toplotnega izmenjevalnika se pogosto izsuši, kar vodi v uhajanje hladilne tekočine. | DCXA |
Vrteče lopatice sesalnega razdelilnika se sčasoma lahko zagozdijo. | CASA |
Komentar