Avtomobil pušča olje: vzroki, posledice, rešitve za odpravljanje težav

Avtomobil pušča olje: vzroki, posledice, rešitve za odpravljanje težav

Motorno olje opravlja zelo pomembne naloge. Ustvarja film na površini delov, da prepreči njihovo obrabo, odstrani toploto iz premikajočih elementov, jih ščiti pred korozijo. Poleg tega čisti motor. Pomanjkanje maziva je nevarno za motor. V tem članku si ogledamo, zakaj lahko pride do puščanja, vam povemo, kje iskati napake in izvemo, ali je avtomobil, ki pušča olje, varen za vožnjo.

Zakaj avtomobil pušča olje

 Najbolj pogosti vzroki za puščanje olja avtomobila so: 

Obrabljena tesnila

Tesnilke, tesnila, o-obroči so običajno izdelani iz gume, ki sčasoma izgubi trpežnost in postane manj elastična. Posledično avtomobil začne puščati olje v območju stičnih površin, ki jih ti elementi tesnijo.

Zakaj avtomobil pušča olje

Rešitev:

  • Vizualno preglejte pokrov ventila. Madeži maziva na območju, kjer se stika z glavo valjo, kažejo na to, da je tesnilka uničena. Zamenjajte jo.
  • Preglejte spoj med blokom motorja in glavo valja: puščanje na tem mestu je lahko posledica pregrevanja motorja, kar vodi v deformacijo bloka motorja in glave valja ter uničenje tesnilke.
  • Odvijte pokrov rezervoarja hladilne tekočine in preverite, ali so v njem sledi maziva. Njegova prisotnost kaže tudi na izgubo tesnosti na spoju med blokom motorja in glavo valja.
  • Preglejte nastavek za polnjenje olja. Bela pena na njem je znak, da v mazalni sistem pride hladilna tekočina. 
  • Zamenjajte tesnilko glave valja. Za to peljite vaš avtomobil v delavnico, saj popravilo ne bo omejeno na namestitev nove tesnilke: brušenje stičnih površin bo prav tako potrebno.
  • Preglejte sedež za pritrditev razdelilnika vžiga. Če opazite puščanje, zamenjajte oljno tesnilo o-obroč. 
  • Preglejte oljni filter. Če vaš avtomobil pušča olje pod njegovim tesnilom, skušajte odpraviti težavo z zategovanjem dela z večjo silo. Če to ne pomaga, zamenjajte komponento.
  • Preglejte oljna tesnila ročične gredi. Njihova okvara je lahko posledica povečanega plinskega tlaka bloka motorja ali napak pri nameščanju. Namestite nove dele. Upoštevajte: med delom boste morali razstaviti motor. Zato je priporočljivo da zamenjate tudi tesnila odmične gredi.

Preglejte oljna tesnila ročične gredi

Povečan tlak v sistemu

Zaradi nabiranja nečistoč se zmogljivost posameznih sekcij mazalnega sistema zmanjša, kar vodi v lokalno povečanje tlaka. Slednje je lahko tudi posledica zamašitve komponent prezračevalnega sistema bloka motorja, kar bodi v vdor izpušnih plinov v mazalni sistem. Posledično se olje iztisne skozi tesnila in spoje. Včasih je težava posledica prekomerne količine maziva in njegove visoke viskoznosti.

Rešitev:

  • Izmerite tlak v mazalnem sistemu z manometrom. Če je nad normalo, nadaljujte na naslednji korak.
  • Spomnite se, kdaj ste nazadnje menjali olje. Če je od takrat avtomobil prevozil okoli 15.000 km, zamenjajte mazivo in oljni filter.
  • Prepričajte se, da uporabljate izdelek s viskoznostjo, ki jo priporoča proizvajalec. Če je nad normalo, se lahko poveča tlak.
  • Izperite mazalni sistem. Za to nalijte posebno sredstvo v nastavek za polnjenje olja, vžgite motor in ga nekaj časa pustite v prostem teku. Po tem iztočite tekočino, zamenjajte filter in nalijte novo olje.
  • Preverite nivo olja. Če presega določen nivo, odlijte odvečno tekočino s posebno vakuumsko opremo, ali jo odtočite skozi odtočni čep.
  • Odstranite in preglejte varnostni ventil. Očistite ga umazanije. Preverite, ali se zaklepni mehanizem prosto premika. Če se zatakne, zamenjajte ventil ali celotni sestav črpalke.
  • Ogrejte motor na delovno temperaturo. Odstranite pokrov nastavka za nalivanje olja in pokrijte odprtino z vašo roko. Prosite pomočnika, da nekajkrat pritisne na pedal za plin, da poveča hitrost motorja na 2.000-2.500 vrt./min. Če pri pospeševanju čutite porast tlaka v sistemu, potem je prišlo do okvare prezračevalnega sistema bloka motorja. Peljite vaš avtomobil v delavnico, da vam ga popravijo. Strokovnjaki bodo očistili komponente in po potrebi zamenjali PCV ventil in lovilec olja.

Preverite nivo olja

Napake pri nameščanju

Napačno zategovanje vijakov in nepravilno zaporedje zategovanje lahko povzroča krivljenje ali pokanje tesnila. Poleg tega je lahko uničenje tesnila posledica uporaba tesnil in lepil uporabljenih za njihovo popravilo.

Rešitev:

Zamenjajte tesnila in tesnilke. Upoštevajte zategovalne navore, ki jih navaja proizvajalec. Privijte pritrdilne elemente v skladu s postavitvijo, ki je navedena v servisnem priročniku vozila. Pri namestitvi oljnih tesnil uporabite posebna orodja.

Mehanska poškodba

Lahko je posledica vdora tujih delcev ali udarca ob oviro, na kar je najbolj občutljivo oljno korito.

Mehanska poškodba

Rešitev:

  • Zatesnite razpoko z uporabo hladnega varjenja. 
  • Peljite vaš avtomobil na servis, da vam zavarijo oljno korito.
  • Namestite ščitnik oljnega korita. Če pogosto vozite po terenskih poteh ali uporabljate vaše vozilo na cestah slabe kakovosti, vam bo ta ščitnik pomagal, da se izognete številnim težavam.

Prosti pritrdilni elementi

Posledica vožnje po cestah slabe kakovosti in prekomernih vibracij avtomobila zaradi na primer obrabljenih komponent vzmetenja, so lahko sproščeni nekateri pritrdilni elementi. Pogosto pod njimi avtomobil pušča olje.

Rešitev:

Zategnite spone in pritrdilne elemente. Po potrebi jih zamenjajte.

Zakaj je puščanje olja avtomobila nevarno

Zaradi pomanjkanja maziva se obraba stičnih delov poveča. Najprej to negativno vpliva na stanje tesnil stebel ventila, kar še bolj poslabša težavo. Pravzaprav olje, ki je že tako v pomanjkanju, vdre v valje motorja in tam gori. Nadaljnje pomanjkanje maziva vključuje uničenje in zatikanje odmične gredi in ročične gredi ter tudi batov motorja. V nekaterih primerih se lahko uničijo ojnice zaradi pregrevanja.

Poleg tega, če vaš avtomobil pušča olje, se pokvari telo motorja in na njem se nabira umazanija. To poslabša postopke prenosa toplote, poveča obremenitev na motor in lahko povzroči njegovo pregrevanje. Mazivo se lahko nabira na vdolbinah vžigalnih svečk, kar povzroči okvare v vžigalnem sistemu. Poleg tega lahko olje uniči izolacijo žic pod pokrovom motorja in elementov sklopke; lahko tudi zmehča gumijasta držala, tesnila in deluje na plastične dele.

Če moj avtomobil pušča olje, ga lahko vozim?

Če je puščanje hudo, na primer perforirano oljno korito, je avtomobil prepovedano uporabljati. Najbolje je uporabiti vlečno službo. V primeru manjših poškodb jih lahko skušate popraviti s tesnilom ali s hladnim varjenjem. Na poti v delavnico ves čas spremljajte nivo maziva. Ko se zmanjša, dolijte tekočino na zahtevan nivo, da preprečite pomanjkanje olja na delih motorja.

Če moj avtomobil pušča olje, ga lahko vozim

Je mogoče, da avtomobil ne bo vžgal zaradi puščanja olja?
Večinoma puščanje olja ne vpliva na vžig avtomobila. Vendar v nekaterih primerih, na primer, če je avtomobil opremljen s senzorjem za nivo olja in je njegov nivo dosegel kritični minimum, lahko elektronska nadzorna enota prepreči vžig motorja.

Zaključek

Servisna življenjska doba motorja je neposredno odvisna od nivoj maziva. Zato so puščanja nevarna. Potrebno jih je takoj odpraviti, ko se jih opazi. Konec koncev je popravilo avtomobila, ki pušča olje, vedno cenejše kot prenova ali menjava motorja.

[Total: 0   Average: 0/5]