Motorno olje opravlja zelo pomembne naloge. Ustvarja film na površini delov, da prepreči njihovo obrabo, odstrani toploto iz premikajočih elementov, jih ščiti pred korozijo. Poleg tega čisti motor. Pomanjkanje maziva je nevarno za motor. V tem članku si ogledamo, zakaj lahko pride do puščanja, vam povemo, kje iskati napake in izvemo, ali je avtomobil, ki pušča olje, varen za vožnjo.
Zakaj avtomobil pušča olje
Najbolj pogosti vzroki za puščanje olja avtomobila so:Obrabljena tesnila
Tesnilke, tesnila, o-obroči so običajno izdelani iz gume, ki sčasoma izgubi trpežnost in postane manj elastična. Posledično avtomobil začne puščati olje v območju stičnih površin, ki jih ti elementi tesnijo.

Rešitev:
- Vizualno preglejte pokrov ventila. Madeži maziva na območju, kjer se stika z glavo valjo, kažejo na to, da je tesnilka uničena. Zamenjajte jo.
- Preglejte spoj med blokom motorja in glavo valja: puščanje na tem mestu je lahko posledica pregrevanja motorja, kar vodi v deformacijo bloka motorja in glave valja ter uničenje tesnilke.
- Odvijte pokrov rezervoarja hladilne tekočine in preverite, ali so v njem sledi maziva. Njegova prisotnost kaže tudi na izgubo tesnosti na spoju med blokom motorja in glavo valja.
- Preglejte nastavek za polnjenje olja. Bela pena na njem je znak, da v mazalni sistem pride hladilna tekočina.
- Zamenjajte tesnilko glave valja. Za to peljite vaš avtomobil v delavnico, saj popravilo ne bo omejeno na namestitev nove tesnilke: brušenje stičnih površin bo prav tako potrebno.
- Preglejte sedež za pritrditev razdelilnika vžiga. Če opazite puščanje, zamenjajte oljno tesnilo o-obroč.
- Preglejte oljni filter. Če vaš avtomobil pušča olje pod njegovim tesnilom, skušajte odpraviti težavo z zategovanjem dela z večjo silo. Če to ne pomaga, zamenjajte komponento.
- Preglejte oljna tesnila ročične gredi. Njihova okvara je lahko posledica povečanega plinskega tlaka bloka motorja ali napak pri nameščanju. Namestite nove dele. Upoštevajte: med delom boste morali razstaviti motor. Zato je priporočljivo da zamenjate tudi tesnila odmične gredi.

Povečan tlak v sistemu
Zaradi nabiranja nečistoč se zmogljivost posameznih sekcij mazalnega sistema zmanjša, kar vodi v lokalno povečanje tlaka. Slednje je lahko tudi posledica zamašitve komponent prezračevalnega sistema bloka motorja, kar bodi v vdor izpušnih plinov v mazalni sistem. Posledično se olje iztisne skozi tesnila in spoje. Včasih je težava posledica prekomerne količine maziva in njegove visoke viskoznosti.
Rešitev:
- Izmerite tlak v mazalnem sistemu z manometrom. Če je nad normalo, nadaljujte na naslednji korak.
- Spomnite se, kdaj ste nazadnje menjali olje. Če je od takrat avtomobil prevozil okoli 15.000 km, zamenjajte mazivo in oljni filter.
- Prepričajte se, da uporabljate izdelek s viskoznostjo, ki jo priporoča proizvajalec. Če je nad normalo, se lahko poveča tlak.
- Izperite mazalni sistem. Za to nalijte posebno sredstvo v nastavek za polnjenje olja, vžgite motor in ga nekaj časa pustite v prostem teku. Po tem iztočite tekočino, zamenjajte filter in nalijte novo olje.
- Preverite nivo olja. Če presega določen nivo, odlijte odvečno tekočino s posebno vakuumsko opremo, ali jo odtočite skozi odtočni čep.
- Odstranite in preglejte varnostni ventil. Očistite ga umazanije. Preverite, ali se zaklepni mehanizem prosto premika. Če se zatakne, zamenjajte ventil ali celotni sestav črpalke.
- Ogrejte motor na delovno temperaturo. Odstranite pokrov nastavka za nalivanje olja in pokrijte odprtino z vašo roko. Prosite pomočnika, da nekajkrat pritisne na pedal za plin, da poveča hitrost motorja na 2.000-2.500 vrt./min. Če pri pospeševanju čutite porast tlaka v sistemu, potem je prišlo do okvare prezračevalnega sistema bloka motorja. Peljite vaš avtomobil v delavnico, da vam ga popravijo. Strokovnjaki bodo očistili komponente in po potrebi zamenjali PCV ventil in lovilec olja.

Napake pri nameščanju
Napačno zategovanje vijakov in nepravilno zaporedje zategovanje lahko povzroča krivljenje ali pokanje tesnila. Poleg tega je lahko uničenje tesnila posledica uporaba tesnil in lepil uporabljenih za njihovo popravilo.
Rešitev:
Mehanska poškodba
Lahko je posledica vdora tujih delcev ali udarca ob oviro, na kar je najbolj občutljivo oljno korito.

Rešitev:
- Zatesnite razpoko z uporabo hladnega varjenja.
- Peljite vaš avtomobil na servis, da vam zavarijo oljno korito.
- Namestite ščitnik oljnega korita. Če pogosto vozite po terenskih poteh ali uporabljate vaše vozilo na cestah slabe kakovosti, vam bo ta ščitnik pomagal, da se izognete številnim težavam.
Prosti pritrdilni elementi
Posledica vožnje po cestah slabe kakovosti in prekomernih vibracij avtomobila zaradi na primer obrabljenih komponent vzmetenja, so lahko sproščeni nekateri pritrdilni elementi. Pogosto pod njimi avtomobil pušča olje.
Rešitev:
Zakaj je puščanje olja avtomobila nevarno
Zaradi pomanjkanja maziva se obraba stičnih delov poveča. Najprej to negativno vpliva na stanje tesnil stebel ventila, kar še bolj poslabša težavo. Pravzaprav olje, ki je že tako v pomanjkanju, vdre v valje motorja in tam gori. Nadaljnje pomanjkanje maziva vključuje uničenje in zatikanje odmične gredi in ročične gredi ter tudi batov motorja. V nekaterih primerih se lahko uničijo ojnice zaradi pregrevanja.
Poleg tega, če vaš avtomobil pušča olje, se pokvari telo motorja in na njem se nabira umazanija. To poslabša postopke prenosa toplote, poveča obremenitev na motor in lahko povzroči njegovo pregrevanje. Mazivo se lahko nabira na vdolbinah vžigalnih svečk, kar povzroči okvare v vžigalnem sistemu. Poleg tega lahko olje uniči izolacijo žic pod pokrovom motorja in elementov sklopke; lahko tudi zmehča gumijasta držala, tesnila in deluje na plastične dele.
Zaključek
Servisna življenjska doba motorja je neposredno odvisna od nivoj maziva. Zato so puščanja nevarna. Potrebno jih je takoj odpraviti, ko se jih opazi. Konec koncev je popravilo avtomobila, ki pušča olje, vedno cenejše kot prenova ali menjava motorja.